ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Palivá pre pohon motocyklov

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Palivá pre pohon motocyklov

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 21.

10.10.2006 - gilbert

2 Kostipal S. H Roper

10.10.2006 - gilbert

3 kostipal M. Perreauxa

10.10.2006 - gilbert

4 Laurint a Klement

10.10.2006 - gilbert

6 Jawa 250 typ 680

10.10.2006 - gilbert

7 DKW 250 SS dvojpiest s ladepumpou

10.10.2006 - gilbert

9 ČZ s olejovým čerpadlom

10.10.2006 - gilbert

10 Norton ES 2

10.10.2006 - gilbert

11 Tom Sulek 2xEso turbo

10.10.2006 - gilbert

12 Radim Závanda ZZR Lectron + raj. plyn

10.10.2006 - gilbert

13 J. Sýkora a jeho turbo + rajský plyn

10.10.2006 - gilbert

14 Honda Turbo Shadow S. Young

10.10.2006 - gilbert

15 Honda Turbo Shadow Side S. Young

10.10.2006 - gilbert

18 Jawa 500 DT typ 890

10.10.2006 - gilbert

19 Jawa 500 DT typ 892

10.10.2006 - gilbert

20 Jawa 500 DT typ 891

10.10.2006 - gilbert

21 Enfield Taurus Diesel

10.10.2006 - gilbert

22 MZ dr 400 s diesel

10.10.2006 - gilbert

23 Malewski

10.10.2006 - gilbert

24 L.Welche

10.10.2006 - gilbert

25 elektomoped z P. Bystrice

10.10.2006 - gilbert

5 Jawa 250 Trial

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »