ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Pionier a plochá dráha

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Pionier a plochá dráha

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 43.

21.01.2024 - gilbert

plochodrážny motocykel klasickej koncepcie v technickom múzeu v Lehote pod Vtáčnikom

21.01.2024 - gilbert

počiatky plochej dráhy na Slovensku v roku 1953

21.01.2024 - gilbert

bratia Višváderovci

21.01.2024 - gilbert

Dušan Višváder in memoriam

21.01.2024 - gilbert

malá bicyklová plochodrážka

21.01.2024 - gilbert

tá istá plochodrážka v detaile

21.01.2024 - gilbert

budúci šampión na svojom približovadle

21.01.2024 - gilbert

prezentácia plochodráhového Pioniera vo Světe motorú

21.01.2024 - gilbert

dolievanie paliva

21.01.2024 - gilbert

posledné dolaďovanie

21.01.2024 - gilbert

posledné pokyny

21.01.2024 - gilbert

ide sa na vec

21.01.2024 - gilbert

prvá ľavotočivá zákruta

21.01.2024 - gilbert

japonská plochá dráha

21.01.2024 - gilbert

jazdí sa s maximálnym klopením

21.01.2024 - gilbert

ovál je asfaltový

21.01.2024 - gilbert

americká plochá dráha

21.01.2024 - gilbert

Indian Boy Racer ako americký Pionier vyrobený v Taliansku s Motorom Pionier vo Světe Motorú

21.01.2024 - gilbert

originálny propagačný leták

21.01.2024 - gilbert

plochdráhová verzia s výfukom na pravej strane

21.01.2024 - gilbert

pohľad z predu

21.01.2024 - gilbert

detail na motor Pionier

21.01.2024 - gilbert

terénny Indian Pionier z ľava

21.01.2024 - gilbert

na rozdiel od plochodrážky ma vrchom vedený výfuk na ľavej strane

21.01.2024 - gilbert

motor Pionier nie je podvesený, ale je v kolíske

21.01.2024 - gilbert

motor s ležatým valcom

21.01.2024 - gilbert

okapotovaná verzia

21.01.2024 - gilbert

súčasná oplachtovaná plochodrážka

21.01.2024 - gilbert

Pioniercross na báze plochodrážky

21.01.2024 - gilbert

univerzálna odkrytovaná plochodrážka Pionier

21.01.2024 - gilbert

dominantou je trojuholníková podrámová nádrž

21.01.2024 - gilbert

originálna ľúbivá plochodrážka z Východu fotená v Kechneci

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »