ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Pioniercross Kopernica 2015

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Pioniercross Kopernica 2015

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 34.

26.10.2015 - Gabriel Sado

01.Na guláši sa už pracuje

26.10.2015 - Gabriel Sado

02.Pred štartom

26.10.2015 - Gabriel Sado

03.Posledné úpravy

26.10.2015 - Gabriel Sado

04.Nezabudnúť natankovať

26.10.2015 - Gabriel Sado

05.O chvíľu bude samé blato

26.10.2015 - Gabriel Sado

06.Stále prichádzajú ďalší a ďalší

26.10.2015 - Gabriel Sado

07.Rozprava v príjemnom prostredí

26.10.2015 - Gabriel Sado

08.A pozorní poslucháči

26.10.2015 - Gabriel Sado

09.Klasik pred štartom

26.10.2015 - Gabriel Sado

10.A je odštartované

26.10.2015 - Gabriel Sado

11.Súperili o každý meter

26.10.2015 - Gabriel Sado

12.Trať bola pekne upravená

26.10.2015 - Gabriel Sado

13.Plný plyn, bez rozdielu veku

26.10.2015 - Gabriel Sado

14.Nechýbala ani ozdoba pretekárskeho poľa

26.10.2015 - Gabriel Sado

15.Nechýbalo ani blato

26.10.2015 - Gabriel Sado

16.A technicky náročné prekážky

26.10.2015 - Gabriel Sado

17.A niekomu bolo aj veselo

26.10.2015 - Gabriel Sado

18.Cieľ prvej rozjazdy

26.10.2015 - Gabriel Sado

19.Mladý talent na trati

26.10.2015 - Gabriel Sado

20.Favorit triedy tuning

26.10.2015 - Gabriel Sado

21.A jeho prenasledovateľ

26.10.2015 - Gabriel Sado

22.Cieľ tuningu,prvá rozjazda

26.10.2015 - Gabriel Sado

23.O správnosť výsledkov bolo pekne postarané

26.10.2015 - Gabriel Sado

24. Santa pred štartom

26.10.2015 - Gabriel Sado

25.Špeciály pripravené na štart

26.10.2015 - Gabriel Sado

Stíhacia jazda favorita

26.10.2015 - Gabriel Sado

27.A je dostíhané

26.10.2015 - Gabriel Sado

28.Blato a blato

26.10.2015 - Gabriel Sado

29.A ešte blato

26.10.2015 - Gabriel Sado

30.Blato bolo aj na kamere

26.10.2015 - Gabriel Sado

31.Spokojnosť a úsmev víťaza.

26.10.2015 - Gabriel Sado

32.Trieda Klasik

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »