ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Po vodnom pekle svietilo skútristom v Trenčíne slnko

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Po vodnom pekle svietilo skútristom v Trenčíne slnko

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 30.

02.06.2011 - SAS

IMG_1051

02.06.2011 - SAS

IMG_1073

02.06.2011 - SAS

IMG_1098

02.06.2011 - SAS

IMG_1105

02.06.2011 - SAS

IMG_1160

02.06.2011 - SAS

IMG_1170

02.06.2011 - SAS

IMG_1172

02.06.2011 - SAS

IMG_1186

02.06.2011 - SAS

IMG_1196

02.06.2011 - SAS

IMG_1201

02.06.2011 - SAS

IMG_1205

02.06.2011 - SAS

IMG_1302

02.06.2011 - SAS

IMG_1303

02.06.2011 - SAS

IMG_1320

02.06.2011 - SAS

IMG_1347

02.06.2011 - SAS

IMG_1367

02.06.2011 - SAS

IMG_1397

02.06.2011 - SAS

IMG_1464

02.06.2011 - SAS

IMG_1514

02.06.2011 - SAS

IMG_1518

02.06.2011 - SAS

IMG_1702

02.06.2011 - SAS

IMG_1708

02.06.2011 - SAS

IMG_1712

02.06.2011 - SAS

IMG_1919

02.06.2011 - SAS

IMG_1929

02.06.2011 - SAS

IMG_1934

02.06.2011 - SAS

IMG_1942

02.06.2011 - SAS

IMG_1952

02.06.2011 - SAS

IMG_1958

02.06.2011 - SAS

IMG_1969

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »