Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1284 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Pod apeninským nebom – starobylé Assisi

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Pod apeninským nebom – starobylé Assisi

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

08.04.2025 - gilbert

starodávne Assisi I

08.04.2025 - gilbert

starodávne Assisi II

08.04.2025 - gilbert

starodávne Assisi III

08.04.2025 - gilbert

jedna z katedrál a strážna pevnosť na vrchole

08.04.2025 - gilbert

vedľajší kopec vedľa strážnej pevnosti

08.04.2025 - gilbert

výhľad nahor z terasy pred katedrálou

08.04.2025 - gilbert

skútre kam sa obzrieš I

08.04.2025 - gilbert

skútre kam sa obzrieš II

08.04.2025 - gilbert

keďže ráno je stále chladno, tak skútristi si nohy prekrývajú motodekami

08.04.2025 - gilbert

parkuje sa všade

08.04.2025 - gilbert

sú aj vyhradené motoparkoviská

08.04.2025 - gilbert

parkovanie na chodníku

08.04.2025 - gilbert

parkovanie služobného vozidla

08.04.2025 - gilbert

skúter zrejme zamestnanca reštaurácie pod terasou

08.04.2025 - gilbert

zrejme najužšie bývanie v Assisi

08.04.2025 - gilbert

námestie pred hornou bazilikou

08.04.2025 - gilbert

parkovanie oproti obchodom

08.04.2025 - gilbert

v zapadnutej uličke

08.04.2025 - gilbert

bežne tu jazdia aj dodávky s tovarom pomedzi motajúcich sa pútnikov

08.04.2025 - gilbert

velokvetináč

08.04.2025 - gilbert

vyhliadkové  trikes taxi

08.04.2025 - gilbert

vyhliadkový midibus

08.04.2025 - gilbert

parkovenie snáď v jedinej súkromnej garáži nejakého penziónu

08.04.2025 - gilbert

parkovanie pri zázemí reštaurácie

08.04.2025 - gilbert

konečne chvíľka odpočinku

08.04.2025 - gilbert

nenásilná reklama so sakrálnou tématikou v starom zamurovanom okne

08.04.2025 - gilbert

jediný skúter, ktorý sa hýbal a stihol som ho cvaknúť

08.04.2025 - gilbert

sem tam som objavil aj motorku

08.04.2025 - gilbert

Yamaha z ľava

08.04.2025 - gilbert

aj traktorista parkoval

08.04.2025 - gilbert

mal ale len jednu brašňu

08.04.2025 - gilbert

panoráma z nádvoria baziliky I

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »