ISSN 1336-6491 | Online: 2029 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Poradíme, pomôžeme: 21. časť: Skúsme si ušiť sedlo

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Poradíme, pomôžeme: 21. časť: Skúsme si ušiť sedlo

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 9.

29.12.2006 - Vadim

Pôvodný kontakt sedla a nádrže. Všimni si, ako narúša líniu motorky tým, že náväznosť na nádrž je len naznačená

29.12.2006 - Vadim

Sťahovanie pôvodného poťahu. U väčšiny sediel je koženka na vnútornom okraji ku korpusu prichytená iba svorkami. U motocyklov vyššej kategórie je aj prilepená, aby sa zvýraznil tvar sedla. Ak sme rozhodnutí nemeniť tvar sedla (iba vymeniť poťah) tak musíme koženku sťahovať opatrne, za pomoci teplovzdušnej pištole, aby sa nepoškodil povrch čalúnenia

29.12.2006 - Vadim

Výstuha nového kontaktu sedla a nádrže. Nepodložený molitan len veľmi neochotne drží požadovaný tvar, preto mu treba pomôcť. Je to možné viacerými spôsobmi. Tým, ktorý sme zvolili my, alebo sa dá na pôvodný korpus privariť plastová opora. Pozor na ostré hrany – používaním sa môžu prerezať na svetlo božie!

29.12.2006 - Vadim

Tvorenie nového kontaktu sedla a nádrže. Na prilepovanie veľkých plátov molitanu, alebo durenu používame chemoprén nanášaný striekaním. Menšie plochy sa natierajú štetcom. V obidvoch prípadoch sa nanáša tenučká vrstva na obe plochy, ktoré sa spájajú a necháme ju zaschnúť až do straty lepivosti. Čas nám šetrí teplovzdušná pištoľ

29.12.2006 - Vadim

Opracovanie tvarov nahrubo. Na fotografii vidíš prácu s elektrickou pílou, ktorou sa dá veľmi rýchlo a presne dosiahnuť opracovanie sedla nahrubo Dokáže odobrať už od 2 mm hrúbky  až do 5 cm a do 20 cm šírky rezu. Je dobre počas hrubého opracovávania tvaru sedla vyskúšať na motorke chvíľu posedieť a tak zistiť, kde treba ubrať, alebo vrátiť to, čo sme pred chvíľou ubrali (podľa hesla – vo dne šije – v noci pára)

29.12.2006 - Vadim

Koža, molitan, podšívka. To sú vrstvy, z ktorých sa musí skladať vršok koženého poťahu. Molitan  nízkej hmotnosti (mäkký) a hrúbky 10 mm (na zvláštne želanie 5 mm) slúži na príjemnejší „omak“ povrchu a zamaskovanie drobných nerovností na tele sedla. Okrem toho aj pekne vyzerá. Účelom podšívky je zvýšenie pevnosti pri prešívaní a fixácia tvaru

29.12.2006 - Vadim

Ošetrenie šitia. V prípade, že je sedlo tvarované do oblúka s malým polomerom (a v našom prípade dokonca v obidvoch osiach) je jeho prešitie nielen estetickou, ale aj technologickou nutnosťou. Švami bude totiž prilepený poťah k telu sedla. Praktickejšie ako šitie ktoré vidíš na fotografii je priečne šitie. Toto pozdĺžne šitie som si vymyslel z dôvodu neskoršej náväznosti na airbrush nádrže a zadného blatníka a dokonale nám skomplikovalo robotu. Konce nitiek je treba poriadne zaistiť proti uvoľneniu (uzlíkom a chemoprénom), pretože po dokončení sedla sa k nemu bez jeho zničenia už nikto nedostane

29.12.2006 - Vadim

Lepenie a naťahovanie zvršku. Pred šitím si časti, ktoré sa chystáme zošívať, zaistíme sfercovaním, aby sme pri šití nestratili požadovaný tvar. Na pripravený poťah si len v miestach prešitia a protiľahlých častiach sedla nanesieme niekoľko tenučkých vrstiev chemoprénu a necháme ich zaschnúť. Prešité miesta, ktoré nepotrebujeme lepiť natrieme silikónom, aby sme zabránili neskoršiemu premokaniu. Na vnútorný okraj korpusu aj kože si už pred naťahovaním zvršku nanesieme vrstvy chemoprénu, aby sme mali poťah zaistený proti uvolneniu. Poťah naťahujeme značnou silou (a rovnomerne), aby mal dostatočné predpätie, pretože koža sa časom čiastočne uvoľní

29.12.2006 - Vadim

Nový kontakt sedla a nádrže. Ak sme postupovali pozorne, tak musia všetky detaily na milimeter „sadnúť“. Skosený špic červenej bočnice sedla je pripravený na neskoršiu aplikáciu lemovky na lem nádrže

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »