ISSN 1336-6491 | Online: 1363 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31050
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18243)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12807)

Video-Foto Galéria - Pozvánka: Festival Overland 2016

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Pozvánka: Festival Overland 2016

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 11.

05.05.2016 - Redakcia

Festival Overland 2016: Busíkem do Murmansku (VW T2)

05.05.2016 - Redakcia

Festival Overland 2016: Bronco namiesto hotela (Ford Bornco)

05.05.2016 - Redakcia

Festival Overland 2016: Lada svetom (Lada 2105)

05.05.2016 - Redakcia

Festival Overland 2016: Maringotka (Toyota Landcruiser HZJ78)

05.05.2016 - Redakcia

Festival Overland 2016: Panda Raptor team (Fiat Panda)

05.05.2016 - Redakcia

Festival Overland 2016: Maťa a Milan na cestách (Mitsubishi L300 4x4)

05.05.2016 - Redakcia

Festival Overland 2016: Na šrote cez Pamír (Škoda Favorit 136L)

05.05.2016 - Redakcia

Festival Overland 2016: RETRO Travel (Moto ČZ-175/487 z roku 1987)

05.05.2016 - Redakcia

Festival Overland 2016: Medvědi na cestách (Toyota Hilux)

05.05.2016 - Redakcia

Festival Overland 2016: Škoda 100 na cestách (Škoda 100)

05.05.2016 - Redakcia

Festival Overland 2016: Důra (GMC Vandura)

 

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »