ISSN 1336-6491 | Online: 2354 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Pozvánka: Oldtimer paráda v Adamoto Košice - 26.02. až 03.03.2018

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Pozvánka: Oldtimer paráda v Adamoto Košice - 26.02. až 03.03.2018

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 22.

23.02.2018 - Awia

Jawa 350 Továrenský špeciál 1966 - Pozvánka: Oldtimer paráda v Adamoto Košice - 26.02. až 03.03.2018

23.02.2018 - Awia

Vincent 1000 Black Shadow 1951 - Pozvánka: Oldtimer paráda v Adamoto Košice - 26.02. až 03.03.2018

23.02.2018 - Awia

Výstava - Pozvánka: Oldtimer paráda v Adamoto Košice - 26.02. až 03.03.2018

23.02.2018 - Awia

Výstava - Pozvánka: Oldtimer paráda v Adamoto Košice - 26.02. až 03.03.2018

23.02.2018 - Awia

Výstava - Pozvánka: Oldtimer paráda v Adamoto Košice - 26.02. až 03.03.2018

23.02.2018 - Awia

Honda CBX 1000 1979 - Pozvánka: Oldtimer paráda v Adamoto Košice - 26.02. až 03.03.2018

23.02.2018 - Awia

Jawa 350 Továrenský špeciál 1966 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Jawa 250 Junior 1965 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Jawa 250 Perák 1949 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Jawa 250 Banán 1964 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Jawa 250 Tramvaj 1980 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Tatran 80 1982 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Tatran 80 1982 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Tatran 80 1982 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Tatran 80 1982 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Tatran 80 1982 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Vincent, Ariel, BSA, Matchless - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Vincent 1000 Black Shadow 1951 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Vincent 1000 Black Shadow 1951 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Ariel 1000 Square four 1955 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

Matchless 500 G80 1961 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

23.02.2018 - Awia

BSA 650 Golden Flash 1956 - Oldtimer paráda v Adamoto Košice

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »