ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Rýchlovka Východné Alpy – Júl 2003

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rýchlovka Východné Alpy – Júl 2003

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

02.03.2004 - zeze

Foto 9: Strmé serpentíny k najvyššiemu miestu, dosiahnuteľnému legálne po asfalte v Alpách

02.03.2004 - zeze

Foto8: Pohľad približne od dolného konca tunela, vedúceho na parkovisko Hochsolden-Tiefenbach na serpentíny, vedúce do Otztal-Areny, dolu dolina Otztal.

02.03.2004 - zeze

Foto 11: Hochgurgl, pohľad z okna „nášho“ penziónu

02.03.2004 - zeze

Foto 12: Nádherné ráno – začíname stúpať na Timmelsjoch, v doline Hochgurgl

02.03.2004 - zeze

Foto 13: Timmelsjoch (2503m), koniec stúpania z rakúskej strany

02.03.2004 - zeze

Foto 14,15: Južná rampa Timmelsjochu- nádhera bez komentára. Tento záber, spolu s fotkou v texte, je fotený z jedného miesta!

02.03.2004 - zeze

Foto 14,15: Južná rampa Timmelsjochu- nádhera bez komentára. Tento záber, spolu s fotkou v texte, je fotený z jedného miesta!

02.03.2004 - zeze

Foto 16: Som len tá biela bodka, Timmelsjoch ma pohltí vždy

02.03.2004 - zeze

Foto 17: Pohľady pre bohov – takto to vyzerá, keď sa po štvrtine zo 46 serpentín východného Stelvia pri stúpaní vynoríte z lesa. Sprevádza Vás to až na vrchol (do sedla)... do výšky 2758m

02.03.2004 - zeze

Foto 19: Všade sa opakujúci, a predsa nikde nechýbajúci záber: serpentíny východného Stelvia zo sedla. Majestátny Ortler sa do záberu nezmestil (vpravo)....

02.03.2004 - zeze

Foto 20: Ortler (3909m) v celej svojej nádhere. Vlastne aj my, a to v sedle Passo Stelvio (Stilfserjoch). Na Žeňovi vidno, že niečo nie je v poriadku, keď sa v takýto deň tak kyslo tvári

02.03.2004 - zeze

Foto 21,22: Západná rampa Stelvia (klesanie do Bormia) býva menej fotografovaná, ale rozhodne nie je nezaujímavá

02.03.2004 - zeze

Foto 21,22: Západná rampa Stelvia (klesanie do Bormia) býva menej fotografovaná, ale rozhodne nie je nezaujímavá

02.03.2004 - zeze

Foto 23: Oddych počas stúpania severnou rampou na Passo di Gávia

02.03.2004 - zeze

Foto 24,25: Južná rampa Passo di Gávia (2652m), pohľad z tretej zákruty pod sedlom. Tunel ktorý vidíte, bol vybudovaný pomerne nedávno, najstrašnejší úsek cesty bol vystrieľaný v skale (obchádzal dnešný tunel, je to vidno na fotke). Tunel vybudovali po tom, čo lavína na tomto úseku zmietla nákladné auto plné vojakov.

02.03.2004 - zeze

Foto 24,25: Južná rampa Passo di Gávia (2652m), pohľad z tretej zákruty pod sedlom. Tunel ktorý vidíte, bol vybudovaný pomerne nedávno, najstrašnejší úsek cesty bol vystrieľaný v skale (obchádzal dnešný tunel, je to vidno na fotke). Tunel vybudovali po tom, čo lavína na tomto úseku zmietla nákladné auto plné vojakov.

02.03.2004 - zeze

Foto 26: Passo Tonale (1884m) je vlastne lyžiarske stredisko v sedle, ktoré je výnimočné snáď len kvalitným asfaltom

02.03.2004 - zeze

Foto 27: Takto to vyzerá na Sellajochu (2240m) v hlavnej turistickej sezóne... ani sa nedá urobiť nerušený záber motoriek s Marmoladou (3342m) v pozadí. Marmolada je pýcha hôr, a z osady Malga Ciapella (pod Passo di Fedaia) sa na ňu dá dostať tromi úsekmi lanovkou, ani to nie je príliš drahé

02.03.2004 - zeze

Foto 28: Pordoi Joch (2239m), toľkokrát zjazdené sedlo...

02.03.2004 - zeze

Foto 29: Passo di Varparola (2192m), pohľad zo sedla na juh, v pozadí Marmolada

02.03.2004 - zeze

Foto 30: Passo di Falzarégo (2117m), prvé zákruty klesania východnou rampou do Cortiny.

02.03.2004 - zeze

Foto 31: Nockalmstrasse: pohľad z prvej tretiny klesania z východného sedla do doliny. Nikde v doline niet ľudského sídla, oddávate sa rozkoši z jazdy po dokonalom asfalte celých 31km. Tá stužka v doline je cesta, a vyvedie vás až do západného sedla (2024m), ktoré ja na zábere v pozadí zreteľne vidno

02.03.2004 - zeze

Foto 32. Nockalmstrasse Ondrovi pripomína Škótsko. Vpravo v pozadí rozoznáte východné sedlo, a tiež cestu, sem-tam vykuknuvšiu z lesa...

02.03.2004 - zeze

Foto 8a: Pohľad z parkoviska pred tunelom smerom na juh.

02.03.2004 - zeze

Foto 23a: Vrcholové pliesko Passo di Gávia (2652m). Kríž je tu ako pamiatka dopravnej nehody (!) niekedy v 20.rokoch 20.storočia

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »