ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

01.07.2009 - zeON

DUCATI 500 SL

01.07.2009 - zeON

Guzzi 500

01.07.2009 - zeON

Honda XLS 500

01.07.2009 - zeON

Honda XR 250

01.07.2009 - zeON

KTM 495

01.07.2009 - zeON

Suzuki DR 400

01.07.2009 - zeON

Suzuki

01.07.2009 - zeON

Yamaha XT 250

01.07.2009 - zeON

Yamaha XT 500

01.07.2009 - zeON

BMW GS 800 Hubert Auriol vitaz

01.07.2009 - zeON

Buggy Cotel

01.07.2009 - zeON

Citroen

01.07.2009 - zeON

Datsun

01.07.2009 - zeON

Porche 911

01.07.2009 - zeON

Peugeot 504

01.07.2009 - zeON

Toyota

01.07.2009 - zeON

Fiat Campagnola

01.07.2009 - zeON

Mercedes 280 GE

01.07.2009 - zeON

Pinzgrauer Neff

01.07.2009 - zeON

GMC

01.07.2009 - zeON

IVECO

01.07.2009 - zeON

MAN 26280 DMAK

01.07.2009 - zeON

MAN

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »