ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Regionálny pohár Západ - Motorado cup 2015 - Gbely

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Regionálny pohár Západ - Motorado cup 2015 - Gbely

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 7.

06.05.2015 - radoBUTAS

MX4, vo vedení 1. Robert Flendrovský/511, 2. Peter Pipich/9 a 3. Róbert Zigo/123. V tomto poradí dokončili prvú rundu, v druhej sa poradie na prvých troch priečkach premiešalo a dopadlo to takto: 1. Zigo, 2. Flendrovský, 3. Pipich a v konečnom poradí vyhral 1. Flendrovský, 2. Zigo a tretí skončil napokon Pipich. Za zmienku stojí tiež, že so stratou desať bodov na tretie miesto skončil na 4. mieste predseda miestneho klubu MX Gbely Peter Kovárik/98.

06.05.2015 - radoBUTAS

MX1 Hobby, v čele Lukáš Marek/619, Alexander Kučes/30, Peter Šujan/202 a Jan Golian/8.

06.05.2015 - radoBUTAS

Najmenšie kubatúry MX65 a MX85 štartovali spolu. Šesticu MX 65 uzatvára Jozef Suchomel/33 a vľavo sa naťahujú Daniel Mihálik/32 a Šimon Chamraz/46.

06.05.2015 - radoBUTAS

Druhá finálová runda - MX2 Hobby. štvoricu vedie Dušan Bečár/143, Peter Horinka/23, David Mach/214 benčára v čele o kolo dobieha Patrig Šurga/1.

06.05.2015 - radoBUTAS

MX Junior - O 10. a 11. miesto medzi sebou súperia David Diamant/54 a Filip Benčík/77. Benčík túto doťahovačku nakoniec vyhrá a získa 10. miesto v 2. finálovej runde; v celkovom hodnotení oboch rozjázd 9. Benčík/77, 10. Diamant/54.

06.05.2015 - radoBUTAS

MX Junior - Marek Ladický/74 ešte pred Leou Idešicovou/444, v konečnom poradí Idešicová strácala na vedúceho Vöröša 2 kolá a mala priemerku 43 km/h, Ladický/74 bol síce rýchlejší a s priemerom 45,86 km/h mal trochu navrch, na víťaza tejto rundy však stratil tri kolá a skončil za Idešicovou. V celkovom hodnotení sa Marek Ladický/74 umiestnil na 12. a Lea Idešicová/444 na 14. mieste.

06.05.2015 - radoBUTAS

MX Junior - Vöröšov únik štartovnému poľu hneď v úvode 2. finálovej rundy. Trať si zjavne užíval, pri skokoch sa trochu pohral aj s motorkou. Posledných troch jazdcov prekrúžil o tri kolá, v priemere pálil 51 km/h. Druhý Antalič/44 na Vöröša strácal takmer 8 sekúnd, tretí skončil Kolaja/231 so stratou 15,84 sekundy. Toto poradie sa odzrkadlilo aj v celkovom hodnotení, kde si udržali pozíciu lídrov kategórie.

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »