ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Retro spomienka na veteránske preteky v roku 2003

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Retro spomienka na veteránske preteky v roku 2003

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 27.

05.07.2023 - gilbert

odjazd zo starého kameňolomu

05.07.2023 - gilbert

M. Grégr a jeho Triumph in memoriam

05.07.2023 - gilbert

prístrešok rakúskeho veteran klubu, vzadu perlička polský nákladný veterán ŽUK aj s obytným prívesom z Maďarska

05.07.2023 - gilbert

ojedinelý exemplár štvortaktného pretekového Péráka

05.07.2023 - gilbert

exotické Bultaco Sherpa 250

05.07.2023 - gilbert

dvojpiestny Puch 250 enduro

05.07.2023 - gilbert

nemecká klasika MZ 250 s pevným svetlometom a kyvnou prednou vidlicou

05.07.2023 - gilbert

cestná preteková Yamaha

05.07.2023 - gilbert

zoraďovanie na štart Achs senior NSU in memoriam a j. Sztojka FN 500

05.07.2023 - gilbert

zoraďovanie M. Grégr

05.07.2023 - gilbert

Mudr. V. Mareš NSU in memoriam

05.07.2023 - gilbert

p. Liška ČZ 125 Bt

05.07.2023 - gilbert

p. Dedeček Oldřich (nedávno som ho navštívil)

05.07.2023 - gilbert

ČZ MTX a BSA

05.07.2023 - gilbert

účastnící rakúskej výpravy I

05.07.2023 - gilbert

účastníci rakúskej výpravy II

05.07.2023 - gilbert

účastníci rakúskej výpravy III

05.07.2023 - gilbert

Bultaco pred štartom

05.07.2023 - gilbert

p. V. Vachal in memoriam

05.07.2023 - gilbert

deduškovia I

05.07.2023 - gilbert

deuškovia II

05.07.2023 - gilbert

Bultaco počas štartu

05.07.2023 - gilbert

plánované akcie v areáli, udiali sa však len niektoré

05.07.2023 - gilbert

titulka časopisu s rubrikou-Napadeno kutilem

05.07.2023 - gilbert

rarita podujatia štvortaktný Pretekový Pérák

05.07.2023 - gilbert

otvorené naznačenie o vzniku štvortaktného Péráka

05.07.2023 - gilbert

Prestavaná Jawa J. Saxona Kalinovo 1996

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »