ISSN 1336-6491 | Online: 2354 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Retrospomienka na motocrossový víkend na šenkvickej trati v roku 2000

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Retrospomienka na motocrossový víkend na šenkvickej trati v roku 2000

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 52.

25.01.2022 - gilbert

titulka brožúrky

25.01.2022 - gilbert

príhovor ministra obrany

25.01.2022 - gilbert

riaditeľstvo pretekov

25.01.2022 - gilbert

predsedníctvo a informácie pre divákov

25.01.2022 - gilbert

časový rozvrh

25.01.2022 - gilbert

trocha histórie

25.01.2022 - gilbert

sponzori I

25.01.2022 - gilbert

sponzori II

25.01.2022 - gilbert

sponzori III

25.01.2022 - gilbert

sponzori IV

25.01.2022 - gilbert

sponzori V

25.01.2022 - gilbert

nominačná listina 85 ccm

25.01.2022 - gilbert

nominačná listina 125 ccm

25.01.2022 - gilbert

reklama na nový šampionát

25.01.2022 - gilbert

reklama I

25.01.2022 - gilbert

reklama II

25.01.2022 - gilbert

reklama III

25.01.2022 - gilbert

reklama IV

25.01.2022 - gilbert

reklama V

25.01.2022 - gilbert

sponzori VII

25.01.2022 - gilbert

sponzori VI

25.01.2022 - gilbert

sponzori VIII

25.01.2022 - gilbert

sponzori IX

25.01.2022 - gilbert

sponzori X

25.01.2022 - gilbert

sponzori XI

25.01.2022 - gilbert

sponzori XII

25.01.2022 - gilbert

mapka trate

25.01.2022 - gilbert

zadná strana brožúrky

25.01.2022 - gilbert

štart jednej z rozjázd 125 ccm

25.01.2022 - gilbert

vracačka pred lavicou

25.01.2022 - gilbert

akceleračný úsek medzi lavicami

25.01.2022 - gilbert

skok cez horizont

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »