ISSN 1336-6491 | Online: 2037 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Rok 2007 očami redakcie motoride.sk

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rok 2007 očami redakcie motoride.sk

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 35.

23.12.2007 - Awia

Ufónec pri novom Hornete kdesi na Aljaške

23.12.2007 - Harly

Takto sa tlačilo prvé číslo Motoride info

23.12.2007 - Cacao

Vhodne oblečený Herghottko...

23.12.2007 - Cacao

Herghott striehne na dobrú fotku

23.12.2007 - Cacao

Awia rieši generálku na ceste...

23.12.2007 - Cacao

Lovenie dobrej fotky vie byť aj nebezpečné

23.12.2007 - Cacao

Lovenie dobrej fotky vie byť aj nebezpečné

23.12.2007 - Herghott

Awia sa vie správne obliecť

23.12.2007 - Awia

Harly na Midnight Stare

23.12.2007 - Ifk0

Awia na HP2

23.12.2007 - Herghott

Ufónec pri akejsi čudnej motorke

23.12.2007 - Awia

Harliak a čopre, to išlo furt dokopy

23.12.2007 - Awia

Drsňák Harliak

23.12.2007 - Awia

Drsňák Herghott

23.12.2007 - Cacao

Neboj vedúci, iba som roztrieskal KTM 990 Adventure...

23.12.2007 - Cacao

Gold Winga treba umývať s náradím určeným pre auto...

23.12.2007 - Cacao

Awiom pokrstená malá Multistrada

23.12.2007 - Dadi

Unavený Awia

23.12.2007 - Cacao

Bude mi to trvať iba 15 minút... Realita - baterka notebooku sa po hodine a pol skoro vybila... (ale namiesto jedného textu som vypotil koment k štyrom motorkám poznámka Awia :-) )

23.12.2007 - Cacao

Vhodne oblečený Herghott na Night Rode

23.12.2007 - Brambo

Fotograf Cacao

23.12.2007 - Harly

Šporťák Brambo

23.12.2007 - Harly

Harliakov umelecký výtvor na našom brutálnom zasadnutí v Tatrách

23.12.2007 - Harly

Zasadnutie v Tatrách - zábava, zábava...

23.12.2007 - Harly

Zábava až taká, že Herghott miestami zaspával

23.12.2007 - Cacao

Vedúci a Harly nám v Tatrách spravili fajné jedlo

23.12.2007 - Harly

Spoločná fotka z Tatier

23.12.2007 - Cacao

Herghottko na CRF 150, hehe

23.12.2007 - Dadi

Awia a čopre, to ide jednoducho k sebe!

23.12.2007 - Dadi

Vedúci...

23.12.2007 - Dadi

Awia je okrem iného aj gambler. Nedostatok mincí do automatu riešil ich výrobou doma v kumbále

23.12.2007 - Awia

Miláno 2007 - Aj takto vznikajú bealove videá

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »