ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Romanien tour 2012 - rumunská desiatka

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Romanien tour 2012 - rumunská desiatka

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

21.12.2012 - corvette

Odchod zo Zvolena.jpg

21.12.2012 - corvette

Trošku šotolinky.jpg

21.12.2012 - corvette

Kam tam či tam.jpg

21.12.2012 - corvette

Rumunská svadba.jpg

21.12.2012 - corvette

Spoločná Transfagarasan.jpg

21.12.2012 - corvette

Požiar.jpg

21.12.2012 - corvette

Kľukaté cesty Fagarašu.jpg

21.12.2012 - corvette

Transfagarasan1.jpg

21.12.2012 - corvette

Transfagarasan2.jpg

21.12.2012 - corvette

Transfagarasan3.jpg

21.12.2012 - corvette

Transfagarasan4.jpg

21.12.2012 - corvette

Spoločná pri Lacul Balea.jpg

21.12.2012 - corvette

Lacul Balea.jpg

21.12.2012 - corvette

CBF 250.jpg

21.12.2012 - corvette

Transfagarasan klesanie.jpg

21.12.2012 - corvette

Spoločná na priehrade Vidraru.jpg

21.12.2012 - corvette

Priehrada Vidraru.jpg

21.12.2012 - corvette

Spoločný obed.jpg

21.12.2012 - corvette

Transalpina.jpg

21.12.2012 - corvette

Lacul Oasa.jpg

21.12.2012 - corvette

Spoločná s majiteľkou penziónu.jpg

21.12.2012 - corvette

Národný park Apuseni.jpg

21.12.2012 - corvette

Národný park Apuseni - necesta.jpg

21.12.2012 - corvette

Prestávka.jpg

21.12.2012 - corvette

Prekážky v ceste.jpg

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »