ISSN 1336-6491 | Online: 2763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Ružomberská ruža veteránov 2019 - 22. ročník

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ružomberská ruža veteránov 2019 - 22. ročník

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

24.06.2019 - robart

Ariel 500 OHV

24.06.2019 - robart

Ariel 500 OHV model C

24.06.2019 - robart

Ariel 500 OHV model C

24.06.2019 - robart

Ariel 500 OHV model C

24.06.2019 - robart

Ariel 500 OHV model C

24.06.2019 - robart

Ariel 500 OHV model C

24.06.2019 - robart

ČZ v patinovom stave

24.06.2019 - robart

ČZ v patinovom stave

24.06.2019 - robart

ČZ v patinovom stave

24.06.2019 - robart

Zundapp so sajdkou, vedľa D-Rad RO/4

24.06.2019 - robart

Zundapp s veľkým boxerom

24.06.2019 - robart

Trnavské trio, D-Rad, Zundapp, BMW

24.06.2019 - robart

BSA S 30-9 Sloper

24.06.2019 - robart

BSA S 30-9 Sloper

24.06.2019 - robart

BSA S 30-9 Sloper

24.06.2019 - robart

Peugeot P110

24.06.2019 - robart

Peugeot P110

24.06.2019 - robart

Peugeot P110 a štýlový "top case"

24.06.2019 - robart

Peugeot P110

24.06.2019 - robart

Peugeot P110 - olej patrí k tomu

24.06.2019 - robart

Tatra 57

24.06.2019 - robart

Tatra 57, tentokrát v červenej

24.06.2019 - robart

Aj toto je Tatra 57

24.06.2019 - robart

Krásne zadočky na ten vek ;)

24.06.2019 - robart

Packard 120 kabriolet na predaj, 1941, uvedená cena 68000€

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »