ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Rumunský motodenník 2015

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rumunský motodenník 2015

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

08.07.2015 - peter3401

Prvá foto v Rumunsku

08.07.2015 - peter3401

Penzion Anca

08.07.2015 - peter3401

Motorky v kuchyni

08.07.2015 - peter3401

tak asi by sme mohli dať aj tu Transalpinu

08.07.2015 - peter3401

Transalpina

08.07.2015 - peter3401

Transalpina

08.07.2015 - peter3401

Transalpina ... áno, je to tá istá cesta o 10 km ďalej.

08.07.2015 - peter3401

Troška snehu ešte  nikomu neuškodila

08.07.2015 - peter3401

Počas 5 dni sme stretli len týchto motorkarov

08.07.2015 - peter3401

Transalpina na vrchu - ďalej sa už nedalo

08.07.2015 - peter3401

Hotel ZAN - záchrana v poslednej chvíli

08.07.2015 - peter3401

Rumunsko

08.07.2015 - peter3401

IMG_1503

08.07.2015 - peter3401

Všade boli samé priehrady

08.07.2015 - peter3401

IMG_1460

08.07.2015 - peter3401

Len TAk 4

08.07.2015 - peter3401

Penzion v Seceli drevo je tu tradicia

08.07.2015 - peter3401

V penzione Secel - drevo je tu fakt Tradícia

08.07.2015 - peter3401

Penzion v Seceli - kontakt

08.07.2015 - peter3401

Sapanta 5

08.07.2015 - peter3401

Sapanta 2

08.07.2015 - peter3401

Najčastejšia fotka z Rumunska sapanta 2

08.07.2015 - peter3401

Toto bol jeden z tých chudobnejších občanov - len dve poschodia

08.07.2015 - peter3401

Kompa v Madarsku

08.07.2015 - peter3401

Kompa v Madarsku 3

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »