ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Rumunsko, Bulharsko, hory, more, soľné bane 2005

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rumunsko, Bulharsko, hory, more, soľné bane 2005

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 35.

30.06.2005 - duggo

Srbsko na druhej strane Dunaja

30.06.2005 - duggo

kôli tomu snehu bo prechod zatvorený

30.06.2005 - duggo

ževraj drakulov hrad , neviem kolkaty

30.06.2005 - duggo

kemp v Sofii

30.06.2005 - duggo

Zelenou som vyznačil našu cestu, celkom pekná mapa.

30.06.2005 - duggo

cesta od Racasdie ku Dunaju

30.06.2005 - duggo

fotené z priehrady pred stúpaním do Trans.Alp smerom od mesta Curtea de Arges

30.06.2005 - duggo

hmmm však to je Mitas

30.06.2005 - duggo

policajti na BMW 650 GS v Sofii

30.06.2005 - duggo

prespavadlo na Slnečnom pobreží

30.06.2005 - duggo

priehrada

30.06.2005 - duggo

keď sa šetrí už aj na šróboch

30.06.2005 - duggo

Viktor pri daľšej pamiatke

30.06.2005 - duggo

stále vpred ..

30.06.2005 - duggo

Viktor na cestách kede tade

30.06.2005 - duggo

nebojte sa ,dalo sa ísť aj okolo

30.06.2005 - duggo

Viktor pri pamiatkach

30.06.2005 - duggo

aspoň niekedy mám šťastie

30.06.2005 - duggo

miestny motrideak , nevieme čo to bol za stroj

30.06.2005 - duggo

pjekné

30.06.2005 - duggo

na Zlatých pieskoch

30.06.2005 - duggo

tak tu sa zohíňať nemusíte

30.06.2005 - duggo

voniame voňavé servítky a vspomíname na ..

30.06.2005 - duggo

oprava defektu , kto vedel sa aj modlil

30.06.2005 - duggo

papuča velká asi 1m

30.06.2005 - duggo

pri prechádzke na pobreží

30.06.2005 - duggo

západ slnka na Slnečnom pobrezí

30.06.2005 - duggo

na vrchole po 254 zákrutách

30.06.2005 - duggo

kniha so stolom ,všetko zo soli

30.06.2005 - duggo

Kostol v hl.m.Sofiji

30.06.2005 - duggo

ked to miluješ ,nieje čo riešiť

30.06.2005 - duggo

zrušený kemp pred stúpaním do Trans.Alp

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »