ISSN 1336-6491 | Online: 2037 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Rumunsko – Výjazd na Ignis

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rumunsko – Výjazd na Ignis

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 52.

12.05.2015 - satos

Prvy dojem - zatvorene lesy

12.05.2015 - satos

Zacala pohoda

12.05.2015 - satos

Idem vpravo - tam pocut zahrabane enduro

12.05.2015 - satos

pomaly hore

12.05.2015 - satos

v rozpravke

12.05.2015 - satos

v rozpravke

12.05.2015 - satos

v rozpravke

12.05.2015 - satos

ked sa cesta meni na potok

12.05.2015 - satos

ked sa cesta meni na potok

12.05.2015 - satos

stale pohoda

12.05.2015 - satos

stale pohoda

12.05.2015 - satos

ked sa cesta meni na les

12.05.2015 - satos

so stopami civilizacie - no ziadne pluvance a sople na chodnikoch

12.05.2015 - satos

zas konecna

12.05.2015 - satos

teraz treba ist vlavo

12.05.2015 - satos

ze ci sa vyskriabem

12.05.2015 - satos

ze ci sa vyskriabem

12.05.2015 - satos

enduraci nematuruju - enduraci idu

12.05.2015 - satos

teda - pre mna zas konecna

12.05.2015 - satos

teda - pre mna zas konecna

12.05.2015 - satos

Csaba

12.05.2015 - satos

Csaba ma tu nechal

12.05.2015 - satos

tu zacina cesta na Ignis

12.05.2015 - satos

vyjazd na Ignis

12.05.2015 - satos

vyjazd na Ignis

12.05.2015 - satos

vyjazd na Ignis

12.05.2015 - satos

vyjazd na Ignis

12.05.2015 - satos

na Ignise

12.05.2015 - satos

na Ignise

12.05.2015 - satos

priatelia

12.05.2015 - satos

priatelia

12.05.2015 - satos

vyhlad z Ignisu

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »