ISSN 1336-6491 | Online: 2354 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Rumunsko 2013 – Vlhký až senzačne mokrý, buzna výlet

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rumunsko 2013 – Vlhký až senzačne mokrý, buzna výlet

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

11.03.2015 - zeON

Tradične jedna z prvých zastávok na ceste Remunskom - veselý cintorín Sapanta

11.03.2015 - zeON

Viem, takých fotiek je tu neúrekom, tak prihodím ďalšie

11.03.2015 - zeON

No schválne, kto má tento drevený kostol v hľadáčiku celý?

11.03.2015 - zeON

Zaujímavé zákutie

11.03.2015 - zeON

A ďalší zaujímavý detail

11.03.2015 - zeON

Bez ohľadu na zmočenú noc, keď človek ráno rozlepí oči a namiesto panelákov vidí toto....

11.03.2015 - zeON

Ináč by to bol ozaj krásny výhľad :-)

11.03.2015 - zeON

Keď chvíľu neprší, rýchlo sa tasí foťák, vidiek skrátka má svoje čaro...

11.03.2015 - zeON

...ktoré možno fotky zachytiť nemôžu...

11.03.2015 - zeON

...ale aspoň bola snaha ukázať...

11.03.2015 - zeON

...prečo sa do Rumunska vraciam rok čo rok.

11.03.2015 - zeON

Drakula by takúto dramatizáciu isto prijal.

11.03.2015 - zeON

Iba sa túlať vyzdobeným mestom kde doslova zastal čas, to veru môžem.

11.03.2015 - zeON

Otvoriť oči a oddychovať, všade sa čosi nájde.

11.03.2015 - zeON

Otvoriť oči a oddychovať, všade sa čosi nájde.

11.03.2015 - zeON

Otvoriť oči a oddychovať, všade sa čosi nájde.

11.03.2015 - zeON

Otvoriť oči a oddychovať, všade sa čosi nájde.

11.03.2015 - zeON

A keď celým starým mestom znie hukot tradičnej hudby, je to ako stroj času.

11.03.2015 - zeON

Otvoriť oči a oddychovať, všade sa čosi nájde.

11.03.2015 - zeON

Otvoriť oči a oddychovať, všade sa čosi nájde.

11.03.2015 - zeON

Otvoriť oči a oddychovať, všade sa čosi nájde.

11.03.2015 - zeON

Túlať sa prázdnymi uličkami a predstavovať si ako to tu vyzeralo v dobách minulých.

11.03.2015 - zeON

Otvoriť oči a oddychovať, všade sa čosi nájde.

11.03.2015 - zeON

Možno trochu gýčová foto, a nech.

11.03.2015 - zeON

Umenie fotiť okolo mňa iba prešlo a povedalo uhni, tak si takéto výhľady nájdite a uveríte, že stoja za to.

11.03.2015 - zeON

Tam vysoko v oblakoch, je nad vami ešte vyššia vrstva oblakov.

11.03.2015 - zeON

Vždy keď idem okolo sa na tú skalku šplhám.

11.03.2015 - zeON

Cesta 7c iba pre mňa, luxus, ktorý si musíš vyslúžiť.

11.03.2015 - zeON

Prírodná sprcháááááááá

11.03.2015 - zeON

Lozili sme si hore dole, ani autá, ani ovce,len somári.

11.03.2015 - zeON

No nevidím problém

11.03.2015 - zeON

Krásne ráno človeka tak nabudí, že na všetko zlé hneď zabudne.

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »