ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Rumunsko po lúkach 2014

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rumunsko po lúkach 2014

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

12.02.2016 - Karma

Tradicne servisne cvicenie (nova dusa - pri obuvani ju asi presekli nastrojom)

12.02.2016 - Karma

Zuzenie cesty

12.02.2016 - Karma

Penzion na rumunsky sposob

12.02.2016 - Karma

Ranna kava od hosti

12.02.2016 - Karma

Skromne obydlia v Huedine

12.02.2016 - Karma

Skromne obydlia v Huedine

12.02.2016 - Karma

Horsa na luky pri Hudeine

12.02.2016 - Karma

Venceky ala offroad

12.02.2016 - Karma

Pomoc pri hrabani

12.02.2016 - Karma

Narocny vyjazd z buldozerom

12.02.2016 - Karma

Miestny vrchol

12.02.2016 - Karma

Panorama

12.02.2016 - Karma

Pohoda

12.02.2016 - Karma

Vsade je cesta

12.02.2016 - Karma

Kone

12.02.2016 - Karma

Prejazd udolim

12.02.2016 - Karma

Na vrchole2

12.02.2016 - Karma

Hipiees

12.02.2016 - Karma

Schadzacka dole

12.02.2016 - Karma

Tato cesticka ne v google maps

12.02.2016 - Karma

Pastiersky pes pri veceri

12.02.2016 - Karma

Ked sa zamyslate nad offroad autom - tak toto pouzivaju rumuni

12.02.2016 - Karma

Ovce pri ceste

12.02.2016 - Karma

Spolocnost

12.02.2016 - Karma

Test tlmicov

12.02.2016 - Karma

Vyskoky

12.02.2016 - Karma

Vecera

12.02.2016 - Karma

Fagaras

12.02.2016 - Karma

Rano pri penzione

12.02.2016 - Karma

Pred umytim

12.02.2016 - Karma

Praha

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »