Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Karma
Login: | Karma Offline | |
---|---|---|
Meno: | Utajené | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 29 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov | |
Motorka: | Yamaha XT 660 Z Ténéré 2008 | |
Mesto: | Bratislava (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 21.03.2010 18:05 | |
Posledne prihlásený: | 20.07.2020 22:17 | |
Niečo o sebe:Jazdim pre radost. Radsej bezpecne, ako dravo. Tesim sa zo vsetkych offroadov. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 6 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 5 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 96
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Karma: 6
- Zobraz témy ktoré otvoril Karma
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Karma
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 6.
16.01.2018 - Karma Čitatelia: 6113 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko v horách 2016
Cesta do rumunských hôr sa vydarila. Našli sme výborné ubytovanie uprostred lesov odkiaľ sme robili výlety po okolí.
04.01.2018 - Karma Čitatelia: 3391 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2015 v daždi
Tento rok sme chceli voľne pojazdiť západnú časť Rumunska. Počasie však bolo dosť upršané, tak sme viac oddychovali ako jazdili a vracali sme sa o 2 dni skôr ako sme chceli.
02.03.2016 - Karma Čitatelia: 6905 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko po lúkach 2014
Tento rok to na Ukrajine trochu vrelo a tak sme sa radšej vybrali preskúmať nové horské cesty Rumunska okolo Huedinu. Super počasie, jazdenie po kopčekoch a stretnutie s hippies komunitou.
20.01.2014 - Karma Čitatelia: 8368 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina offroad 2013
Okradnú vás, zabijú, prídete o motorky, nikto vám nepomôže... takéto varovania sme dostávali od známych, keď sme im hovorili o našom zámere – výlet na Ukrajinu. Nič z toho sa nevyplnilo. Ukrajina je krásna krajina bez zákazov vjazdu so skromnými ľuďmi, ktorí k nám boli veľmi priateľskí.
06.04.2013 - Karma Čitatelia: 7579 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko na stupačkách 2012
Naposledy sme pojazdili Rumunsko plne naložený stanami, spacákmi a preto sme volili často menej obtiažnu cestu. Každý deň sme sa do zotmenia snažili nájsť vhodné ubytovanie čo bolo trochu obmedzujúce. Tento krát sme volili inú stratégiu.
02.01.2012 - Karma Čitatelia: 10157 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2011
Radostné jazdenie po slobodnej krajine dobrých ľudí. Žiadne zákazy. Krásna príroda. Volili sme jazdenie po cestách najnižšej kategórie a vyplatilo sa.
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!