ISSN 1336-6491 | Online: 2576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Sýria – Jordansko – Irak, alebo cez divoký Kurdistan

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Sýria – Jordansko – Irak, alebo cez divoký Kurdistan

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 80.

19.01.2011 - ernesto

Náš ultra luxusný bivak

19.01.2011 - ernesto

Macko si pochutnáva na adana kebabe

19.01.2011 - ernesto

Francúz pri páci

19.01.2011 - ernesto

Spolu so svetoznámym tureckým hercom

19.01.2011 - ernesto

durhé ráno v Turecku

19.01.2011 - ernesto

Jazero Tuz Gulu - Turecko

19.01.2011 - ernesto

Ano, soľ mi dosť chutí...

19.01.2011 - ernesto

Raňajočke pod Crac des Chevaliérs

19.01.2011 - ernesto

Pepsi - napísané rozsypaným čajom

19.01.2011 - ernesto

Vnútro Crac des Chevaliérs

19.01.2011 - ernesto

Vnútro Crac des Chevaliérs

19.01.2011 - ernesto

Damascus

19.01.2011 - ernesto

Damascus

19.01.2011 - ernesto

Damascus - Citadela

19.01.2011 - ernesto

Damascus

19.01.2011 - ernesto

Damascus - staré centrum

19.01.2011 - ernesto

Damascus - Umajovská mešita

19.01.2011 - ernesto

Damascus - Umajovská mešita

19.01.2011 - ernesto

Damascus - Umajovská mešita vnútri

19.01.2011 - ernesto

Damascus - Umajovská mešita vnútri

19.01.2011 - ernesto

Damascus - Umajovská mešita vnútri - hrobka Jána Krstiteľa

19.01.2011 - ernesto

Chalani mastia Backgamon

19.01.2011 - ernesto

Damascus - miestny súk (trh)

19.01.2011 - ernesto

Damascus - miestny súk (trh)

19.01.2011 - ernesto

Damascus - miestny súk (trh)

19.01.2011 - ernesto

Pred vchodom na Mount Nebo - Jordánsko

19.01.2011 - ernesto

Výhľad z Mount Nebo

19.01.2011 - ernesto

Macko a obelisk

19.01.2011 - ernesto

Vstup na miesto krstenia Ježiša, Jordánsko

19.01.2011 - ernesto

Rieka (potok??) Jordán

19.01.2011 - ernesto

Mozaika ako vyzeralo povodne miesto krstenia Ježiša

19.01.2011 - ernesto

Nové miesto na krstenie

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »