Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1586 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - S Pionierom po Route 66 (2015)

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

S Pionierom po Route 66 (2015)

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 18.

05.11.2015 - farofar

Štart. Trošku netradične sme našu cestu začali tam, kde iný končia. Na móle v Santa Monice

05.11.2015 - farofar

Tá pravá Route 66! Konečne vidíme to, čo sme videli len na reklamných plagátoch a videoklipoch.

05.11.2015 - farofar

S Pionierom po Route 66 (2015)

05.11.2015 - farofar

S Pionierom po Route 66 (2015)

05.11.2015 - farofar

Toto bola naša záchrana, keď nám v púšti došla voda. V tomto štýlovom campe potom pivo tieklo "potokom"

05.11.2015 - farofar

S Pionierom po Route 66 (2015)

05.11.2015 - farofar

Občas sme minuli niekoľko slnkom zosušených starých motelov, bufetov a obchodov, kde mnohé už svoju slávu prežili ale niektoré ešte majú svoje čaro.

05.11.2015 - farofar

S Pionierom po Route 66 (2015)

05.11.2015 - farofar

S Pionierom po Route 66 (2015)

05.11.2015 - farofar

Texas. Zastávka na raňajky, obed a možno aj večeru (všetko v jednom).

05.11.2015 - farofar

S Pionierom po Route 66 (2015)

05.11.2015 - farofar

Napriek varovaniam z domova, aby sme sa vyhýbali zbytočným komunikáciám s policajtami a hlavne foteniu, máme fotky s policajtom takmer z každého štátu.

05.11.2015 - farofar

Okrem pár defektov, potrhaných špajdlí a jedného jemne pridretého motora nás obchádzali všetky vážnejšie poruchy, čo nám bolo až čudné. Motorky išli ako hodinky. Miestami sme mali pocit, že idú lepšie ako doma.

05.11.2015 - farofar

Okrem pár defektov, potrhaných špajdlí a jedného jemne pridretého motora nás obchádzali všetky vážnejšie poruchy, čo nám bolo až čudné. Motorky išli ako hodinky. Miestami sme mali pocit, že idú lepšie ako doma.

05.11.2015 - farofar

Okrem pár defektov, potrhaných špajdlí a jedného jemne pridretého motora nás obchádzali všetky vážnejšie poruchy, čo nám bolo až čudné. Motorky išli ako hodinky. Miestami sme mali pocit, že idú lepšie ako doma.

05.11.2015 - farofar

Nové Mexico. Bežné tankovanie na ceste a v pozadí zosušený domček, ktorých tam bolo pori ceste plno.

05.11.2015 - farofar

Konečne vo veternom Chicagu, kde v hustej premávke nás skoro nebolo ani vidieť. Ale aj tam sme vzbudzovali pozornosť.

05.11.2015 - farofar

A takáto skromná tabuľka, kde pózujú naše motorečky nám ukazuje náš koniec cesty, keď väčšinou tu motorkári začínajú.

 

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »