ISSN 1336-6491 | Online: 2763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - SYM prináša trojicu nových skútrov na sezónu 2015

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

SYM prináša trojicu nových skútrov na sezónu 2015

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 27.

17.09.2014 - Redakcia

CROX Blue_Mat Grey (BU-300S GY-7450U) -45 degrees

17.09.2014 - Redakcia

CROX Headlight and Position light

17.09.2014 - Redakcia

CROX Muffler Protector

17.09.2014 - Redakcia

CROX Speedometer

17.09.2014 - Redakcia

CROX Wave disc

17.09.2014 - Redakcia

Crox_DE_Black

17.09.2014 - Redakcia

Crox_DE_Blue

17.09.2014 - Redakcia

Crox_DE_White

17.09.2014 - Redakcia

FIDDLE III modrá-biela

17.09.2014 - Redakcia

FIDDLE III čierna-zlatá

17.09.2014 - Redakcia

FIDDLE III detail disk

17.09.2014 - Redakcia

FIDDLE III detail prístrojovka

17.09.2014 - Redakcia

FIDDLE III detail smerovka

17.09.2014 - Redakcia

FIDDLE III

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

17.09.2014 - Redakcia

SYM SYMPHONY SR 125 2015

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »