ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Severné Thajsko 2007

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Severné Thajsko 2007

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 34.

07.11.2007 - Ollo

01 Khao San Road, Vitajte v Bangkoku

07.11.2007 - Ollo

02 Policajna motorka

07.11.2007 - Ollo

03 Bangkok a Kral na mrakodrape

07.11.2007 - Ollo

04 Tuk Tuk v noci

07.11.2007 - Ollo

05 Rusnovodic

07.11.2007 - Ollo

06 Thajska znacka

07.11.2007 - Ollo

07 Ulica v Ayutthayi

07.11.2007 - Ollo

08 Wat Ratchaburana

07.11.2007 - Ollo

09 Zlaty buddha

07.11.2007 - Ollo

10 Zlte autobusy

07.11.2007 - Ollo

11 Trh - suseny hmyz

07.11.2007 - Ollo

12 Cesta autobusom

07.11.2007 - Ollo

13 Nosenie prilieb

07.11.2007 - Ollo

14 Chram nad Chiang Mai

07.11.2007 - Ollo

15 Poboznosti

07.11.2007 - Ollo

16 Ludova architektura, Chiang Mai

07.11.2007 - Ollo

17 Elektricke vedenie

07.11.2007 - Ollo

18 Kos zo starych pneumatik

07.11.2007 - Ollo

19 Gekon

07.11.2007 - Ollo

20 Plna polna

07.11.2007 - Ollo

21 Rovna cesta

07.11.2007 - Ollo

22 Na vrchole

07.11.2007 - Ollo

23 Kriva cesta

07.11.2007 - Ollo

24 160 km do Chiang Mai

07.11.2007 - Ollo

25 Mae Hong Son

07.11.2007 - Ollo

26 Chram v Mae Hong Son

07.11.2007 - Ollo

27 Ranna hmla

07.11.2007 - Ollo

28 Veze watov v rannej hmle

07.11.2007 - Ollo

29 Sprievod oslavujuci krala, Mae Hong Son

07.11.2007 - Ollo

30 Zase krivolaka cesta

07.11.2007 - Ollo

31 Rozcestnik po thajsky

07.11.2007 - Ollo

32 Zelene banany

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »