ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Slovinsko - Taliansko - Rakúsko tour 2005

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Slovinsko - Taliansko - Rakúsko tour 2005

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 17.

14.03.2006 - JuroCBR

zastavka pri prejazde Wurzen passu

14.03.2006 - JuroCBR

CBR a Planica

14.03.2006 - JuroCBR

Pllanica - skokanske mostiky, kto chce moze ist az uplne hore

14.03.2006 - JuroCBR

Cesta na Vršič

14.03.2006 - JuroCBR

Zastavka pri tvari v skale

14.03.2006 - JuroCBR

Cestou na Vršič, v pozdadi tvar v skale

14.03.2006 - JuroCBR

Vršič

14.03.2006 - JuroCBR

Vršič parkovisko

14.03.2006 - JuroCBR

Jesolo more - vedla mna inkriminovana talianka

14.03.2006 - JuroCBR

Jesolo - ťažké prachy za benzín

14.03.2006 - JuroCBR

Príjazd do Benátok

14.03.2006 - JuroCBR

Benátky

14.03.2006 - JuroCBR

Jeden z početných mostov v Benátkach

14.03.2006 - JuroCBR

Oberdrauburg kemp

14.03.2006 - JuroCBR

Parkovisko pod Grossglocknerom

14.03.2006 - JuroCBR

Koryto po roztopenom snehu, pešo sa dá ísť až na dno

14.03.2006 - JuroCBR

zahaleny Grossglockner

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »