ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Spo-Spo-Ja, časť prvá - 5. 6. 2022

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Spo-Spo-Ja, časť prvá - 5. 6. 2022

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 52.

19.06.2022 - gilbert

bez neho by som nepričuchol tak blízko k dianiu na trati v Šenkviciach

19.06.2022 - gilbert

Takto si ho budem pamätať a predpokladám aj všetci, ktorí ho poznali

19.06.2022 - gilbert

jazdci zo Šarfie (Blatné) na výlete v Čechách p. Belko, p. Šarmír 60-te roky

19.06.2022 - gilbert

klubové stretnutie VCC Pezinok Dr. Mareš Simson 50

19.06.2022 - gilbert

Dr. Mareš a NSU 250

19.06.2022 - gilbert

Dr. Mareš a Ogar 250

19.06.2022 - gilbert

Ogar Dr. Mareša

19.06.2022 - gilbert

páni Galánek a Grégr-zakladatelia VCC klubu v Pezinku

19.06.2022 - gilbert

VC veteránov Baba M. Grégr a Triumph pred štartom

19.06.2022 - gilbert

M. Grégr Triumph na inom ročníku VC veteránov

19.06.2022 - gilbert

v zázemí v kameňolome pod Babou

19.06.2022 - gilbert

asi 2012 M. Grégr a pán Zmajkovič pred garážou p. Grégra

19.06.2022 - gilbert

VC veteránov pán Wachal ČZ 175

19.06.2022 - gilbert

na inom ročníku VC veteránov pod Babou

19.06.2022 - gilbert

ČZ 175 p. Wachala v zaniknutom múzeu v Nitre

19.06.2022 - gilbert

p. V. Wachal

19.06.2022 - gilbert

pán Achs najstarší na moto NSU na štarte VC veteranov

19.06.2022 - gilbert

pred štartom iného ročníka

19.06.2022 - gilbert

p. Achs najstarší na klubovom stretnutí VCC Pezinok NSU

19.06.2022 - gilbert

p. Achs a p. Sztojka FN

19.06.2022 - gilbert

p. Dedeček Royal Enfield a p. Sztojka FN na VC veteránov pod Babou

19.06.2022 - gilbert

p. Dedeček na VC veteránov

19.06.2022 - gilbert

moje dcéry v dielni p. Dedečka na Morave obec Hluk

19.06.2022 - gilbert

p. Holuša v kameňolome pri VCC veteránov

19.06.2022 - gilbert

p. Holuša ČZ 250 motocross na štarte VC veteránov

19.06.2022 - gilbert

krátko po štarte druhej jazdy

19.06.2022 - gilbert

p. Holuša v kameňolome 2003 trialový šampionát

19.06.2022 - gilbert

ČZ Scout p. Holušu na VC veteránov pod Babou I

19.06.2022 - gilbert

ČZ Scout na VC veteránov II

19.06.2022 - gilbert

p. Čech Jawa 250 na štarte VC veteránov pod Babou

19.06.2022 - gilbert

p. Čech Jawa 350 side na Poslednom tankovaní v Jablonci

19.06.2022 - gilbert

p. Čech Jawa side na inom ročníku Posledného tankovania Šenkvice

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »