ISSN 1336-6491 | Online: 2763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Spomienka na mládežnícke story pod Karpatskými vrchmi

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Spomienka na mládežnícke story pod Karpatskými vrchmi

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

01.04.2021 - gilbert

mapka presunov na oplexilovanej 20-ke

01.04.2021 - gilbert

moje pezinské naháňačky s kamošmi a políciou (VB)

01.04.2021 - gilbert

Pionier pri žatve na nejednom JRD internet

01.04.2021 - gilbert

areál ťažobnej jamy tehelne sa využíval na motocrossové preteky odpradávna facebook

01.04.2021 - gilbert

stála tam ale stále robotnícka kolónia pre robotníkov tehelne facebook

01.04.2021 - gilbert

ťažobná jama bola na preteky ideálna facebook

01.04.2021 - gilbert

Šenkvice vychovali nejedného šampióna facebook

01.04.2021 - gilbert

známi šampióni

01.04.2021 - gilbert

nová doba na štartovisku

01.04.2021 - gilbert

príprava na štart

01.04.2021 - gilbert

aj kameramani boli v akcii

01.04.2021 - gilbert

lavice neskoršie boli bežná vec

01.04.2021 - gilbert

skokani sa stali bežnou realitou

01.04.2021 - gilbert

divákov bolo vždy dosť

01.04.2021 - gilbert

ako memento na panskú slávu zostal komín

01.04.2021 - gilbert

bývalá ťažobná jama tehelne, dodnes motocrossový areál

01.04.2021 - gilbert

okolo komína je dnes parkovisko závodných strojov internet

01.04.2021 - gilbert

križovatka pod parkoviskom internet

01.04.2021 - gilbert

areál dnes

01.04.2021 - gilbert

Šenkvice z drona internet

01.04.2021 - gilbert

na tejto stavbe som brigádoval bolo to najskôr zdravotné stredisko

01.04.2021 - gilbert

dnes to je obecný úrad internet

01.04.2021 - gilbert

námestie pred ním slúži na kultúrne akcie internet

01.04.2021 - gilbert

Gilbert Sport, trať za ním už neexistuje

01.04.2021 - gilbert

Gilbert Sprint, trať za ním už neexistuje

01.04.2021 - gilbert

Gilbert Chopper, trať za ním už neexistuje

01.04.2021 - gilbert

reštaurovanie susedovej 05-ky ojedinelý kus, predný blatník a dynamo 555

01.04.2021 - gilbert

prehľadná mapka okolia šenkvickej stanice

01.04.2021 - gilbert

stanica Šenkvice za socializmu

01.04.2021 - gilbert

prestavané priecestie, ktoré už neexistuje

01.04.2021 - gilbert

dnes zostal z prosperujúcej tehelne naozaj len komín vedľa sme stavali tiež internet

01.04.2021 - gilbert

Núpod (nákupné ústredie potravných družstiev) s  pivnicou a vlečkou, kde som brigádoval

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »