Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1415 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Spomienka na spoluprácu s časopisom Enduro Aktuál v roku 2004, časť druhá

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Spomienka na spoluprácu s časopisom Enduro Aktuál v roku 2004, časť druhá

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 32.

16.08.2023 - gilbert

EnduroAktuál 2-2004 nová titulka

16.08.2023 - gilbert

Švédske vidlicové motory v endurách

16.08.2023 - gilbert

motor Hedlund v café Raceri Hedton - HEDlund NorTON

16.08.2023 - gilbert

Hedlund V Twin v Road Raceri zatiaľ bez kapotáže

16.08.2023 - gilbert

švédsky projekt realizovaný v USA MCM-FOLAN 948

16.08.2023 - gilbert

FOLAN-MCM-948

16.08.2023 - gilbert

motor Highland-V-Twin pre motocykle vyrábané v USA

16.08.2023 - gilbert

Highland 750 DirtTrack pre americkú plochú dráhu

16.08.2023 - gilbert

Highland Street Tracker civilná verzia

16.08.2023 - gilbert

Highland Viking pôsobivý naháč

16.08.2023 - gilbert

štvorkolka Highland s jednovalcom

16.08.2023 - gilbert

EnduroAktuál 3-2004

16.08.2023 - gilbert

Japonské vidlicové motory v endure

16.08.2023 - gilbert

Suzuki V Strom 1050DE

16.08.2023 - gilbert

Cagiva Elefant Ducati 650 1986

16.08.2023 - gilbert

Cagiva Elefant Ducati 350 1987

16.08.2023 - gilbert

Cagiva Elefant Ducati III

16.08.2023 - gilbert

Cagiva Grand Canyon Ducati

16.08.2023 - gilbert

Cagiva Navigator Suzuki 1000

16.08.2023 - gilbert

Cagiva Navigator Suzuki 1000 Supermoto

16.08.2023 - gilbert

Ducati Hypermotard 950 SP

16.08.2023 - gilbert

Ducati Multistrada V4 Rally

16.08.2023 - gilbert

Ducati Desert

16.08.2023 - gilbert

Aprilia CapoNord 1200 rally

16.08.2023 - gilbert

Aprilia Dorsoduro 900

16.08.2023 - gilbert

KTM Adventure

16.08.2023 - gilbert

KTM Duke

16.08.2023 - gilbert

Harley Pan America

16.08.2023 - gilbert

Harley Davidson Supermoto

16.08.2023 - gilbert

Harley Davidson Streed Rod 2017

16.08.2023 - gilbert

Harley Davidson Scrambler (európskeho typu)

16.08.2023 - gilbert

Harley Davidson Scrambler 750 Triple (na americký spôsob)

 

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »