ISSN 1336-6491 | Online: 1771 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Spomienka na spoluprácu s časopisom EnduroAktuál, záverečná časť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Spomienka na spoluprácu s časopisom EnduroAktuál, záverečná časť

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 27.

11.09.2023 - gilbert

EnduroAktuál 5-2004

11.09.2023 - gilbert

strana venovaná trialu

11.09.2023 - gilbert

trial v kameňolome pod Pezinskou Babou

11.09.2023 - gilbert

EnduroAktuál 7-2004

11.09.2023 - gilbert

strana venovaná trialu opäť v kameňolome

11.09.2023 - gilbert

Norton trial I

11.09.2023 - gilbert

Norton trial II

11.09.2023 - gilbert

Norton Atlas 650 Scrambler

11.09.2023 - gilbert

Zongsheng Cyclone 2023 s licenčným motorom Norton

11.09.2023 - gilbert

Royal Enfield trial I

11.09.2023 - gilbert

Royal Enfield trial II

11.09.2023 - gilbert

Royal Enfield trial dnes

11.09.2023 - gilbert

Royal Enfield Scrembler

11.09.2023 - gilbert

Triumph Tiger Cub

11.09.2023 - gilbert

Triumph Tiger Trail 750 I

11.09.2023 - gilbert

Triumph Tiger Trail II

11.09.2023 - gilbert

Triumph Tiger 1994

11.09.2023 - gilbert

Triumph Tiger 800XR 2015

11.09.2023 - gilbert

Triumph 900 Scrambler I

11.09.2023 - gilbert

Triumph 900 Scrambler II

11.09.2023 - gilbert

avizovaná titulka časopisu

11.09.2023 - gilbert

realizovaná titulka EnduroAktuál 5-2003

11.09.2023 - gilbert

nová titulka 1-2 - 2006

11.09.2023 - gilbert

nová titulka EnduroAktuál Motoride I

11.09.2023 - gilbert

nová titulka EnduroAktuál Motoride II

11.09.2023 - gilbert

titulka 8-2006

11.09.2023 - gilbert

nová titulka MotoReport EnduroAktuál

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »