Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1653 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Spomienky na moje motorkové začiatky

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Spomienky na moje motorkové začiatky

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 34.

07.05.2019 - gilbert

môj otec na Jednosedadláku v Šaštíne u druhej babky naďaleko Bilkových Huménec

07.05.2019 - gilbert

prvý kontakt s motocyklovou prilbou otcových bratrancov z Huménec (Bilkové Humence-naša kúria-bilkovská liaheň)

07.05.2019 - gilbert

Huta - spomienka na Kolóniu z pohľadu od dvanástky

07.05.2019 - gilbert

Huta - pohľad z balkóna v Hute zostal len ako milá spomienka

07.05.2019 - gilbert

Huta - podobne pohľad na Kokúš a veľkú Striebornú

07.05.2019 - gilbert

tento školský dvor v Hute už neexistuje

07.05.2019 - gilbert

naše budúce bývanie

07.05.2019 - gilbert

takto, no bez výstuže vyzeral môj tereňák - odkrytovaný crossový jednohrb s modernejšími komponentami

07.05.2019 - gilbert

tento Stadion je oproti tomu, čo som vyhrabal z koksu celkom slušný

07.05.2019 - gilbert

asi takto vyzeral Stadion pred mojim zásahom

07.05.2019 - gilbert

aj na tomto sa podpísal zub času podobne ako na mojom po niekoľkých rokoch v kokse

07.05.2019 - gilbert

tento motor je aspoň komletný narozdiel od môjho

07.05.2019 - gilbert

vytrvalostná 20-ka s plecharinou 555, podobne ako môj Jednosedadlák s rámom 05

07.05.2019 - gilbert

dve nádrže - spolu 9 litrov paliva

07.05.2019 - gilbert

toto bol vchod do bytov, kotolne , pivnice a mojej dieľne

07.05.2019 - gilbert

takto vyzeralo Zdravotné stredisko, keď už sme tam nebývali

07.05.2019 - gilbert

Cinobaňa z pohľadu od hory do Točnice

07.05.2019 - gilbert

nový výbeh za dedinou smerom na Točnicu

07.05.2019 - gilbert

vedľa cesty do Točnice som to mapoval na 05-ke

07.05.2019 - gilbert

najčastejšia destinácia na stretnutia 05-károv -  Tótka

07.05.2019 - gilbert

aj tento sad bol náš

07.05.2019 - gilbert

ani pole za traktorom nezostalo bez nás

07.05.2019 - gilbert

moja denná trasa cez prázdniny na JRD

07.05.2019 - gilbert

trasa z vtáčej perspektívy

07.05.2019 - gilbert

tento bol riadny frajer, no nebol môj ročník

07.05.2019 - gilbert

sen každého aj v dedine

07.05.2019 - gilbert

aj takto vyzerali naše stroje

07.05.2019 - gilbert

Cinobaňa nedávno, ešte bez moderného kostola

07.05.2019 - gilbert

dnešná enduro Cinobaňa

07.05.2019 - gilbert

príprava na štart

07.05.2019 - gilbert

štart na mašiarskom ihrisku

07.05.2019 - gilbert

parkovisko závodných strojov I

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »