ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Spomienky na moje pionierkové začiatky

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Spomienky na moje pionierkové začiatky

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 32.

02.04.2019 - gilbert

Spomienky na moje pionierkové začiatky

02.04.2019 - gilbert

môj otec na Jednosedadláku, keď sme bývali najskôr v Šaštíne a potom  v Borskom Mikuláši na Záhorí

02.04.2019 - gilbert

môj prvý kontakt s Kývačkou na ktorý si pamätám (do Huty prišli otcovi bratranci zo Záhoria)

02.04.2019 - gilbert

motorky boli neoddeliteľnou súčasťou života vrchárov

02.04.2019 - gilbert

pred sklárňou za odstavenou V3S-kou ich parkovalo dosť veľa

02.04.2019 - gilbert

v centre osady pod železničnou stanicou

02.04.2019 - gilbert

patrili ku koloritu celého údolia

02.04.2019 - gilbert

do kolónie, kde sme bývali bol cez potok tento most aj za môjho detstva, okrem neho boli aj dve lávky

02.04.2019 - gilbert

chodník pri potoku, kde boli lávky cez ktoré sme utekali príslušníkom VB

02.04.2019 - gilbert

prebrázdil som všetky chodníky na kopaniciach nad kolóniou

02.04.2019 - gilbert

nad sklárňou do ľava šla cesta na Hrnčiarky, nad železničnou stanicou šla lesná cesta na Šutovú Jamu, aj tam som sa vyštveral

02.04.2019 - gilbert

na toto ihrisko na Poliach nad zlievárňou Maša sme jazdili cez kopanice, výmoly a jarky, po ceste sme jazdili až do Kanady

02.04.2019 - gilbert

nad Poliami bola športová strelnica

02.04.2019 - gilbert

vo vedľajšom údolí z druhej strany Kokúša bola mašiarska chata, to bol výlet na pol dňa

02.04.2019 - gilbert

tieto trasy okolo závodu boli rutina až po stretnutie s PSVB

02.04.2019 - gilbert

kopanice nad dvanástkou a kolóniou to bol ozajstný cross vedľa Pioniera toto sám nezvládal

02.04.2019 - gilbert

05-ka bol sen každého chalana z osady, no mali ho len D. Žilík, J. Jamnický a niektorí čo robili v sklárni, mihli sa P. Cimitrák a J. Hirgeľ zo Sebedinej

02.04.2019 - gilbert

do dediny cez kopanice

02.04.2019 - gilbert

ponad strelnicu cez dubinu do dediny

02.04.2019 - gilbert

cez tri hrebene cez cestu do Lovinky, či Lovinobane, okolo JRD do dediny

02.04.2019 - gilbert

poza JRD po oráčine cez cestu do Točnice, potom do Tótky

02.04.2019 - gilbert

pohľad na moju trasu z kopca z esíčka do Točnice

02.04.2019 - gilbert

zhruba podobný pohľad z kopca do Točnice

02.04.2019 - gilbert

popod horu poľnou cestou cez Tótku na sídlisko

02.04.2019 - gilbert

keď dostavali túto budovu, nasťahovali sme sa do nej

02.04.2019 - gilbert

takto, no bez výstuže vyzeral môj tereňák - odkrytovaný crossový jednohrb s modernejšími komponentami

02.04.2019 - gilbert

skladačka akú mali kamaráti I

02.04.2019 - gilbert

skladačka akú mali kamaráti II

02.04.2019 - gilbert

skladačka akú mali kamaráti III

02.04.2019 - gilbert

asi takto vyzeral Stadion pred mojim zásahom

02.04.2019 - gilbert

moja nedávna účasť na nostalgickej jazde vlakom do Huty - napravo sa vyníma-moja bezvlasá hlava

02.04.2019 - gilbert

stará mapa Huty

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »