Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1330 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Spomienky na veteránske akcie v starom kameňolome pod Pezinskou Babou - Veľká cena veteránov 2001

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Spomienky na veteránske akcie v starom kameňolome pod Pezinskou Babou - Veľká cena veteránov 2001

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

20.02.2022 - gilbert

pozvánka na podujatie VCC Pezinok

20.02.2022 - gilbert

AERO Cililink

20.02.2022 - gilbert

Triumph Spitfire

20.02.2022 - gilbert

ČZ 150 Rikša Petrík M.

20.02.2022 - gilbert

Velorex

20.02.2022 - gilbert

návštevník, či motospojka na Honde

20.02.2022 - gilbert

návštevník, či motospojka na Viragu

20.02.2022 - gilbert

p. Tibor Straka senior I

20.02.2022 - gilbert

p. Tibor Straka senior II

20.02.2022 - gilbert

Kawasaki Ninja a moja princezná najstaršia

20.02.2022 - gilbert

Jawa 500 Rotax (Jawa 634 policia) a moja princezná prostredná

20.02.2022 - gilbert

Kawasaki 750  3V 2T Rakúsko

20.02.2022 - gilbert

zátišie s GP Beneli, Suzuki ...

20.02.2022 - gilbert

zátišie s modzivojnovými skvostmi

20.02.2022 - gilbert

jawácke zátišie

20.02.2022 - gilbert

Honda 750 Muller Rakúsko, 31 Achs E. NSU 350, 39 Triumph Schachl Rakúsko

20.02.2022 - gilbert

Achs E. NSU 350

20.02.2022 - gilbert

Wachal V. ČZ.

20.02.2022 - gilbert

Hanúsek M. Bultaco Sherpa 250

20.02.2022 - gilbert

Tančár Jawa 500 OHC side

20.02.2022 - gilbert

Indian

20.02.2022 - gilbert

špeciál na preteky do vrchu

20.02.2022 - gilbert

Triumph, Ducati a Bultaco

20.02.2022 - gilbert

Sedlák Radoslav Gbely Jawa 250 Special I

20.02.2022 - gilbert

prvý Miskarik F. Rakúsko Puch 250, druhý Gregr H. Jawa 500 OHC, tretí Leberbauer L. Rakúsko Puch 250

20.02.2022 - gilbert

Yamaha Virago XV535 Heidenreich Herman Rakúsko

20.02.2022 - gilbert

detail  na medzivojnové NSU dcérin záber

20.02.2022 - gilbert

vavrínové vence a ceny

20.02.2022 - gilbert

reklama na sponzora

20.02.2022 - gilbert

výsledky športových motocyklov

20.02.2022 - gilbert

Side a trojkolky vraj aj Pionier

20.02.2022 - gilbert

predvojnové motocykle

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »