ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Stodvadsaťpäťky - poľský príbeh

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Stodvadsaťpäťky - poľský príbeh

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 11.

01.08.2018 - StaryIndian

Aprilia CR 125 – model produkovaný v Číne,  v Európe predávaný aj pod názvom Mondial Hipster 125. Model je výsledkom spolupráce firiem Zongshen a Piaggio (Foto: http://www.fbmondial.fr)

01.08.2018 - StaryIndian

Benda Street 125 – dynamický čínsky „street fighter”, ktorý osloví najmä mladšie ročníky (Foto: benda.com.pl)

01.08.2018 - StaryIndian

Benyco Tekken 125 – ideálny na začiatok off-roadového dobrodružstva. Ľahký a najmä lacný čínsky cross s priaznivými recenziami (Foto: www.benyco.com)

01.08.2018 - StaryIndian

Cleveland Heist 125 – na prvý pohľad vyzerá ako skvele zachovaný veterán, ide však o úplne nový model americkej firmy Cleveland CycleWerks. Nedajte sa však pomýliť – väčšina dielov je vyrábaná v Číne, vrátane motora, odvodeného od Hondy (Foto: www.motocykle125.pl)

01.08.2018 - StaryIndian

Hyosung GV 125 – spoľahlivý kórejský výrobca a vidlicový dvojvalec - zrejme najlepšia voľba na kúpu nového motocykla v kategórii cruiser do 125 ccm (Foto: www.motocykle125.pl)

01.08.2018 - StaryIndian

Junak M16 125 – elegantný chopper poháňaný radovým dvojvalcom, montovaný z čínskych súčiastok v Poľsku. Zaručene pritiahne pozornosť (Foto: www.junak.com.pl)

01.08.2018 - StaryIndian

Keeway TX 125I Enduro – výrobok jedného z najväčších čínskych producentov. Keeway v roku 2005 prevzal talianskú firmu Benelli (Foto: www.keewaypoland.com)

01.08.2018 - StaryIndian

Romet RCR 125 – robustný bobber vybavený radovým dvojvalcom, montovaný z čínskych súčiastok v Poľsku (Foto: www.romet.pl)

01.08.2018 - StaryIndian

Yamaha YFZ R125 – športový motocykel dizajnovo odvodený od strojov motoGP. Značke a kvalite však zodpovedá aj cena (Foto: www.yamaha-motor.eu)

01.08.2018 - StaryIndian

Registrácia nových motocyklov v Poľsku za posledných 5 rokov. Prehľad nezahŕňa kategóriu do 50 ccm.  Zdroj: Poľské združenie automobilového priemyslu, 2014-2018.

01.08.2018 - StaryIndian

Celkový počet nehôd spôsobených motocyklistami v Poľsku za posledných 5 rokov. Kategória motocyklov do 125 ccm je samostatne sledovaná od roku 2016. Prehľad nezahŕňa kategóriu do 50 ccm.   Zdroj: Policajné riaditeľstvo, Úrad dopravy, Varšava 2014-2018.

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »