ISSN 1336-6491 | Online: 2029 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Stretnutie mototuristov Stará Myjava 2008, alebo: „Ako bolo - ako bude“

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Stretnutie mototuristov Stará Myjava 2008, alebo: „Ako bolo - ako bude“

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 58.

29.06.2009 - Awia

prichod ucastnikov

29.06.2009 - Awia

stavanie stanov

29.06.2009 - Awia

piatkova pohodicka

29.06.2009 - Awia

haluz

29.06.2009 - Awia

vesely chlap

29.06.2009 - Awia

mam maly stan

29.06.2009 - Awia

sobota rano

29.06.2009 - Awia

nastup na hygienu

29.06.2009 - Awia

priprava ranajok

29.06.2009 - Awia

nazdarek

29.06.2009 - Awia

prva 800 ka medzi nami

29.06.2009 - Awia

big house

29.06.2009 - Awia

nastup na vyjazd

29.06.2009 - Awia

nastup na vyjazd

29.06.2009 - Awia

nastup na vyjazd

29.06.2009 - Awia

priprava na vyjazd

29.06.2009 - Awia

vysvetlovanie si pozicii

29.06.2009 - Awia

nastupeny na vyjazd

29.06.2009 - Awia

Kosariska

29.06.2009 - Awia

Venco a jeho flanelka

29.06.2009 - Awia

pred Stefanikovym muzeom

29.06.2009 - Awia

odparkovane kone v Košariskách

29.06.2009 - Awia

vstup do múzea M.R.Štefánika

29.06.2009 - Awia

nadvorie stefanikovho muzea

29.06.2009 - Awia

kamosi

29.06.2009 - Awia

no coment

29.06.2009 - Awia

prehliadka

29.06.2009 - Awia

milanov dalekohlad

29.06.2009 - Awia

milanov bicykel

29.06.2009 - Awia

milanove oblecko

29.06.2009 - Awia

milanove prilby

29.06.2009 - Awia

replika milanovho lietadla

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »