ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Toskánsko a Elba

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Toskánsko a Elba

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

01.12.2014 - matus

Úvodná foto

01.12.2014 - matus

mapa

01.12.2014 - matus

V holandskom kempe

01.12.2014 - matus

Hotel v štýle pevnosti

01.12.2014 - matus

Toskánska klasika - ale nádhera

01.12.2014 - matus

Všade vinič

01.12.2014 - matus

A pevnosti

01.12.2014 - matus

Elba

01.12.2014 - matus

Z Monte Capanne

01.12.2014 - matus

Naša parta

01.12.2014 - matus

Monte Capanne, Taliansko - Žralok v 1.000mnm - a v pozadí možno Korzika?

01.12.2014 - matus

Zátoky na Elbe sú úžasné

01.12.2014 - matus

Podobne malebné staré mestečká

01.12.2014 - matus

Je to raj na potápanie

01.12.2014 - matus

A gurmáni si tiež prídu na svoje

01.12.2014 - matus

Na Elbe iba zriedkakedy stratíte z dohľadu more

01.12.2014 - matus

Ešte Elba

01.12.2014 - matus

Ešte Elba

01.12.2014 - matus

A už opäť Toskánska pevnina

01.12.2014 - matus

Šotoliny na Monte Catria

01.12.2014 - matus

Šotolinka

01.12.2014 - matus

Vínna pauza

01.12.2014 - matus

Nie často je v Toskánsku vidieť holé kopce bez viniča

01.12.2014 - matus

Krátka rovinka

01.12.2014 - matus

Krajinka

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »