ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Tour de Slovakia alebo ako mi Česi ukázali Slovensko

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Tour de Slovakia alebo ako mi Česi ukázali Slovensko

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

27.12.2006 - Miso251SK

Všetci na kope

27.12.2006 - Miso251SK

Zoznamovačka v prvý večer

27.12.2006 - Miso251SK

Začína to nevinne

27.12.2006 - Miso251SK

Oddychujúce mašinky

27.12.2006 - Miso251SK

Každodenný monštrózny odjazd

27.12.2006 - Miso251SK

Spišský hrad a zvyšok partie

27.12.2006 - Miso251SK

Spišský hrad

27.12.2006 - Miso251SK

Krúžok šikovných rúk

27.12.2006 - Miso251SK

Cestou do Levoče

27.12.2006 - Miso251SK

Záchranná plechovka, narodeninová cigara

27.12.2006 - Miso251SK

Levočské námestia

27.12.2006 - Miso251SK

Levoča

27.12.2006 - Miso251SK

Nádhera

27.12.2006 - Miso251SK

Skalnaté pleso

27.12.2006 - Miso251SK

Lomnický štít

27.12.2006 - Miso251SK

Pohľad z Lomničáku

27.12.2006 - Miso251SK

Tatry cestou hore

27.12.2006 - Miso251SK

Pohľad zhora

27.12.2006 - Miso251SK

Tatry cestou dole

27.12.2006 - Miso251SK

Tatry

27.12.2006 - Miso251SK

Parná mašinka na Vychylovke

27.12.2006 - Miso251SK

Termálny prame

27.12.2006 - Miso251SK

Tento športový model sa nám páčil

27.12.2006 - Miso251SK

Znásilňovanie tanku

27.12.2006 - Miso251SK

Zľava hore Martin, ja, Heki, Ota zlava dole Danek, Radka

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »