ISSN 1336-6491 | Online: 2037 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Transylvania Rally 6. – 8. 8. 2004

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Transylvania Rally 6. – 8. 8. 2004

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 32.

22.09.2004 - Awia

Izba za milión...

22.09.2004 - Dadi

Maďarsko-Rumunská hranica

22.09.2004 - Awia

Dacia route

22.09.2004 - Awia

Toto sú tie vychýrené rozbité rumunské cesty...

22.09.2004 - Awia

len ostať stáť, prosím

22.09.2004 - Awia

Odbočka z hlavného ťahu na Transilvánske alpy...

22.09.2004 - Awia

Prvá Transilvania panoráma...

22.09.2004 - Awia

Stanica lanovky

22.09.2004 - Awia

Stanica lanovky zhora

22.09.2004 - Awia

Dadi, CébeRka a Dominik...

22.09.2004 - Awia

Portrét DodoKE

22.09.2004 - Awia

Portrét Dadi...

22.09.2004 - Awia

Portrét Faster...

22.09.2004 - Awia

ešteže spadli včera...

22.09.2004 - Awia

Stúpanie...

22.09.2004 - Awia

tento otrepaný záber chýbať predsa len nemôže...

22.09.2004 - Awia

Stúpanie...

22.09.2004 - dodoKE

transylvania pigs

22.09.2004 - Awia

Na vrchole...

22.09.2004 - Awia

Neosvetlený vlhký tunel na vrchole. V polke tunela lešenie, Fotila to Dadi za jazdy, pohľad do zadu: Faster  s kuframi a "ne-oslepujúci" DodoKE :-)))

22.09.2004 - Awia

made in paradise...

22.09.2004 - Awia

Tu sme stretli miestnych enduristov...

22.09.2004 - Awia

Priehrada bola naozaj ohromujúca...

22.09.2004 - Awia

Po cestách necestách...

22.09.2004 - Awia

Drakulov pravý hrad ponorený v hmle...

22.09.2004 - Awia

Kravky sa vracajú domov...

22.09.2004 - Awia

kto má viac koní?

22.09.2004 - Awia

na tom sa teda niekto namakal...

22.09.2004 - Awia

geniálny semafor - Tie čísla v pravo odpočítavajú sekundy do konca zelenej resp. červenej. Dadi sa takto stihla na semafore vyzliecť z dažďovky :-))

22.09.2004 - Awia

nechajte ma tu, zachráňte sa aspoň vy...

22.09.2004 - Awia

Unavený pod kostolom v Satu Mare

22.09.2004 - Awia

Ukoncenie vikendovky v Rumusku znamej aj po nazvom "Transylvania Rally 6. – 8. 8. 2004" v nedelu vecer cca 50 km od Slovenskych hranic...

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »