Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Trentino 2006 alebo Vymetanie nezvučných passov

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Trentino 2006 alebo Vymetanie nezvučných passov

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 41.

01.10.2007 - zeze

Passo Duran

01.10.2007 - zeze

Passo Duran - juh

01.10.2007 - zeze

Medzi Passo Duran a Forcella Aurine

01.10.2007 - zeze

Kaisejägersträsschen a jazero Caldonazzo

01.10.2007 - zeze

Kaiserjägersträsschen

01.10.2007 - zeze

Stúpanie na Monte Baldo, v doline Mori

01.10.2007 - zeze

Holandský GW Club sa nalodil tiez

01.10.2007 - zeze

Pohľad z jednej zo serpentfn na jazero Garda

01.10.2007 - zeze

Lago di Ledro

01.10.2007 - zeze

Passo del MarT

01.10.2007 - zeze

Passo del MarT

01.10.2007 - zeze

Passo del MarT a jazero Idro

01.10.2007 - zeze

Jazero Idro - lepšie miesto na foto nie je

01.10.2007 - zeze

Maroško stúpa na Goletto di Cadino

01.10.2007 - zeze

Goletto di Cadino 1943m

01.10.2007 - zeze

Pohľad z Cadino na Croce Domini, vlavo serpentíny na Giogo di Bala

01.10.2007 - zeze

Croce Domini - Nemci sa rozodujú stúpať na Giogo di Bala

01.10.2007 - zeze

Passo di Guspessa 1824m, v doline Passo Aprica

01.10.2007 - zeze

Passo di Guspessa - tento záber nie je naaranžovaný

01.10.2007 - zeze

Traverz medzi sedlami Guspessa - Foppa

01.10.2007 - zeze

Hrebeňovka Guspessa - Foppa

01.10.2007 - zeze

Maroško začína stúpať na Gáviu z juhu

01.10.2007 - zeze

Gabo na južnej rampe Gávie

01.10.2007 - zeze

Passo Gávia - južná rampa

01.10.2007 - zeze

Passo Gávia - ešte kúsok a sme v sedle

01.10.2007 - zeze

Passo Gávia - Lago Bianco v sedle

01.10.2007 - zeze

passo Gávia, sedlo

01.10.2007 - zeze

Passo Gávia, Ortler a Gabko

01.10.2007 - zeze

Stelvio, juh

01.10.2007 - zeze

Stelvio

01.10.2007 - zeze

Stelvio, gýčová fotka s Ortlerom musí byť

01.10.2007 - zeze

a gýčová kávička s Ortlerom tiež

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »