ISSN 1336-6491 | Online: 1771 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Tri body Európy (Grossglockner, Bibione, Bohinj), alebo aj muži majú svoje dni

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Tri body Európy (Grossglockner, Bibione, Bohinj), alebo aj muži majú svoje dni

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 30.

04.05.2010 - kapor50

Rano pred Salzburgom

04.05.2010 - kapor50

Wiestalstausee

04.05.2010 - kapor50

Dolinou Fusch

04.05.2010 - kapor50

Cesta stupa

04.05.2010 - kapor50

Grossglockner pod sedlom

04.05.2010 - kapor50

Vyjazd na Bikers Point

04.05.2010 - kapor50

Bikers Point

04.05.2010 - kapor50

BP paradne pocasie

04.05.2010 - kapor50

Pohlad spat na BP

04.05.2010 - kapor50

Hratky v snehu

04.05.2010 - kapor50

Downhill

04.05.2010 - kapor50

Lanovka

04.05.2010 - kapor50

Vyhliadka cisara Jozefa

04.05.2010 - kapor50

Skokompadom

04.05.2010 - kapor50

V dolinaaach

04.05.2010 - kapor50

Koniec GG Hochalpenstrasse

04.05.2010 - kapor50

Kotschach este par kopcekov

04.05.2010 - kapor50

Udolie riecky Tagliamento

04.05.2010 - kapor50

Vychod slnka nad Bibione

04.05.2010 - kapor50

Plaze pred navalom

04.05.2010 - kapor50

Ranna pohodicka

04.05.2010 - kapor50

Cepovan Slovinska cesta 2 triedy

04.05.2010 - kapor50

Cepovansky offroad

04.05.2010 - kapor50

Slovinska pobocka VUB

04.05.2010 - kapor50

Bohinj cesta k jazeru

04.05.2010 - kapor50

Bohinj

04.05.2010 - kapor50

Slovinske pohladnice

04.05.2010 - kapor50

Bled

04.05.2010 - kapor50

Monster hlta kilometre

04.05.2010 - kapor50

Loibital rakuske kopceky

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »