ISSN 1336-6491 | Online: 1876 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Triumph Thunderbird 1600 - Chuligán po päťdesiatke alebo Hasta la vista bejby

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Triumph Thunderbird 1600 - Chuligán po päťdesiatke alebo Hasta la vista bejby

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 58.

01.11.2013 - Masochista

012 Triumph Thunderbird 1600
012 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

018 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

021 Triumph Thunderbird 1600
021 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

022 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

011 Triumph Thunderbird 1600
011 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

010 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

019 Triumph Thunderbird 1600
019 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

058 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

005 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

016 Triumph Thunderbird 1600
016 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

006 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

015 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

017 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

024 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

002 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

025 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

026 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

027 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

028 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

029 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

030 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

031 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

032 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

054 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

033 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

034 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

035 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

036 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

037 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

038 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

039 Triumph Thunderbird 1600

01.11.2013 - Masochista

040 Triumph Thunderbird 1600

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »