ISSN 1336-6491 | Online: 1608 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31050
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18243)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12807)

Video-Foto Galéria - Ukrajina 07/2014

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ukrajina 07/2014

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 32.

07.07.2014 - satos

FOTO 01 Za Uzokom

07.07.2014 - satos

FOTO 02 Volovec

07.07.2014 - satos

FOTO 03 Po T0720

07.07.2014 - satos

FOTO 033 Po T0720

07.07.2014 - satos

FOTO 04 Po T0720 b

07.07.2014 - satos

FOTO 05 za Kolocavou

07.07.2014 - satos

FOTO 051 neidentifikovane jazero

07.07.2014 - satos

FOTO smer juh

07.07.2014 - satos

FOTO 061

07.07.2014 - satos

FOTO 07 na pamir

07.07.2014 - satos

FOTO 08 na pamir - na plosine

07.07.2014 - satos

FOTO 09 na pamir  hrebenovka

07.07.2014 - satos

FOTO 10  pamir

07.07.2014 - satos

PAMIR - radar z čias ZSSR, Ukrajina

07.07.2014 - satos

FOTO 12  pamir

07.07.2014 - satos

FOTO 13  pamir

07.07.2014 - satos

FOTO 131  pamir

07.07.2014 - satos

FOTO 13  pamir panorama

07.07.2014 - satos

FOTO 13  pamir panorama 2

07.07.2014 - satos

FOTO 14 priatelia

07.07.2014 - satos

FOTO 15  jedna banda

07.07.2014 - satos

FOTO 16  pamir - zjazd

07.07.2014 - satos

FOTO 17  pamir - zjazd

07.07.2014 - satos

FOTO 18  pamir zjazd

07.07.2014 - satos

FOTO 19  pamir dole

07.07.2014 - satos

FOTO 20  pred 80 cm brodom

07.07.2014 - satos

FOTO 21 horske oko

07.07.2014 - satos

Jazero Horské oko, Ukrajina

07.07.2014 - satos

Jazero Horské oko, Ukrajina

07.07.2014 - satos

FOTO 211 cesta z Horskeho oka do civilizacie

07.07.2014 - satos

FOTO 22 Medved

07.07.2014 - satos

FOTO 23 kupalisko

 

Ostatné Galérie
Motozem

indien-demo-zv-05-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »