ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Ukrajina 2006 - sedem statočných motocyklov

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ukrajina 2006 - sedem statočných motocyklov

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 60.

22.05.2006 - pallika777

Stretnutie pred hranicami v Tibave

22.05.2006 - pallika777

Ukrajinský trh - Užhorod

22.05.2006 - Dadi

Na Volovci

22.05.2006 - Awia

Na Volovci

22.05.2006 - Awia

Nový rozostavaný hotel v Mižhirja

22.05.2006 - Awia

Domáce vozidlo, všimnite si puklice na kolesách :-)

22.05.2006 - pallika777

Koníky v sedle pod Kamjonkou

22.05.2006 - Tomahawk

Koníky v sedle pod Kamjonkou

22.05.2006 - zajo78

Koníky v sedle pod Kamjonkou

22.05.2006 - zajo78

Sedlo pod Kamjonkou

22.05.2006 - zajo78

Sedlo pod Kamjonkou

22.05.2006 - zajo78

Sedlo pod Kamjonkou - Stopa motride.sk

22.05.2006 - Awia

Sinevirské jazero alias Morské oko, alebo Perla Zakarpatia v podvečer.

22.05.2006 - Awia

Awia a Andre na plti na Sinevirskom Jazere. Škoda, že plť bola priviazaná...

22.05.2006 - Awia

Cyklisti z Moskvy, ktorých sme stretli na Sinevirskom jazere. Po rôznych dorozumievacích pokusoch sme skončili pri angličtine. Dozvedeli sme sa kde sa dajú kúpiť turistické mapy Zakarpatia...

22.05.2006 - pallika777

Práca a zábava, krompáč a futbalka. Tento chalan nám nakoniec zohnal a doniesol prepravku piva...

22.05.2006 - pallika777

Vyberte si z nášho výkladu...

22.05.2006 - zajo78

Večer pri pivku od domácich chalanov. Fľaše sme museli vyprázdniť ešte večer, lebo nasledujúci deň (sobota) šli chalani do školy.

22.05.2006 - Awia

Izba v turbáze Terebľa v Sinevire. Cenu sme zjednali na 30 hrivien za osobu a noc...

22.05.2006 - Awia

Cesta k múzeu

22.05.2006 - Awia

Múzeum plteplavby a zvozu dreva

22.05.2006 - Awia

Múzeum plteplavby a zvozu dreva

22.05.2006 - Awia

Andre naleiva čaj, ktorým nás ponúkol domáci...

22.05.2006 - Awia

Ponúknite sa. V izbe kde býval správca múzea

22.05.2006 - Awia

V Múzeu plteplavby a zvozu dreva

22.05.2006 - Awia

V Múzeu plteplavby a zvozu dreva - Topánka vyrobená zo starej pneumatiky...

22.05.2006 - Awia

V Múzeu plteplavby a zvozu dreva

22.05.2006 - Awia

V Múzeu plteplavby a zvozu dreva

22.05.2006 - Awia

Jeden z bunkrov línie Arpád z druhej svetovej vojny. Na okolí je ich mnoho, miektoré priamo pri ceste, iné poskrývané v lesoch.

22.05.2006 - Awia

Kým na západe sa v horách stretnete so značkou zákaz kempovať na Ukrajine je to presne naopak. V celej doline od Sineviru po Sinevirské jazero je mnoho takto upravených miest na kempovanie s ohniskom a prístreškom...

22.05.2006 - Awia

Sinevirské jazero

22.05.2006 - Tomahawk

Dieľna v Sinevirskej poľane. Zajova brzdová páčka opravená...

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »