ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Ukrajina 2006 Enduro tím - Koločava - Komsomoľsk

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ukrajina 2006 Enduro tím - Koločava - Komsomoľsk

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 61.

29.05.2006 - Awia

Stúpanie do prvej zákruty

29.05.2006 - Awia

Stúpanie do prvej zákruty

29.05.2006 - Awia

Stúpanie do prvej zákruty

29.05.2006 - Awia

Stúpanie do prvej zákruty

29.05.2006 - Awia

Výhľad

29.05.2006 - Awia

V prvej zákrute

29.05.2006 - Awia

Andre

29.05.2006 - Awia

Koľajisko

29.05.2006 - Awia

Pekne zľava

29.05.2006 - Awia

Podarilo sa

29.05.2006 - Awia

Koľajisko

29.05.2006 - Awia

Iná možnosť nieje

29.05.2006 - Awia

Parkovanie v kopci, načo bočák

29.05.2006 - Awia

Do koľaje

29.05.2006 - Awia

Pomotané koľaje

29.05.2006 - Awia

Tadiaľ cesta nevedie

29.05.2006 - Awia

Keď tam už predok padol

29.05.2006 - Awia

Zaseknutý

29.05.2006 - Awia

V ktorom kufri je lopatka

29.05.2006 - Awia

Suvenír z Ukrajiny

29.05.2006 - Awia

Lopatka nás zachránila

29.05.2006 - Awia

Konečne chvíľu zjazdný úsek

29.05.2006 - Awia

Potôčik

29.05.2006 - Awia

Koľajisko pokračuje

29.05.2006 - Awia

Andre

29.05.2006 - Awia

Prekvapenie za ďalšou zákrutou

29.05.2006 - Awia

Plot bol príliš blízko

29.05.2006 - Awia

Plot bol príliš blízko

29.05.2006 - Awia

Zasa Koľaje

29.05.2006 - Awia

Zosunutá cesta

29.05.2006 - Awia

Teraz už nevinný potôčik

29.05.2006 - Awia

Teraz už nevinný potôčik

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »