ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Upravené Pioniere 20 a 21

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Upravené Pioniere 20 a 21

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 37.

08.01.2024 - gilbert

nielen šampióni, ale aj speváci začínali na Pionieri (P. Habera)

08.01.2024 - gilbert

Pionier okrem P. Haberu sedlal na plese v Pov. Bystrici aj P. Cmorík s kapelou

08.01.2024 - gilbert

personálne maximálne využitý Pionier

08.01.2024 - gilbert

pokus o aerodynamický hrb

08.01.2024 - gilbert

pokus o topcasse

08.01.2024 - gilbert

pokus o netradičné orezanie I

08.01.2024 - gilbert

pokus o netradičné orezanie II

08.01.2024 - gilbert

Recesný Pionier na promenádu I

08.01.2024 - gilbert

recesný Pionier na promenádu II

08.01.2024 - gilbert

recesný Pionier na promenádu

08.01.2024 - gilbert

roadster s ponechanými podlahami nádrž medzivojnová Jawa

08.01.2024 - gilbert

roadster s ponechanými podlahami dva pôvodné predné blatníky

08.01.2024 - gilbert

finálna verzia so širším kormánom

08.01.2024 - gilbert

estetika allá Mustang s nádržou z ČZ-ty

08.01.2024 - gilbert

táto jawácka nádrž tam akosi nesedí

08.01.2024 - gilbert

športová verzia s nádržou z Kývačky a bez podsedadlovej skrinky

08.01.2024 - gilbert

takmer preteková verzia s nádržou z Kývačky

08.01.2024 - gilbert

preteková verzia s krátkym výfukom a nádržou z Kývačky

08.01.2024 - gilbert

finálna verzia s racingovým výfukom

08.01.2024 - gilbert

efektný vzhľad

08.01.2024 - gilbert

stroj podobnej koncepcie tiež ako supermoto

08.01.2024 - gilbert

zrejme terénna verzia s nádržou zo Stadiona, s trialovým výfukom a bohato dimenzovaným sedadlom

08.01.2024 - gilbert

úprava s nádržou zrejme z mopeda Puch a zadnou časťou s koncipovanými prieduchmi pod sedadlom na zlepčenie obtekania náporového vzduchu

08.01.2024 - gilbert

cestná verzia s nádržou z Kývačky a pôvodnou podsedadlovou nádržou ako skrinkou

08.01.2024 - gilbert

rám s lisovanou zadnou vidlicou a racingový výfuk

08.01.2024 - gilbert

varianta s nádržou ČZ z Kývačky

08.01.2024 - gilbert

úprava s prepracovaným rámom a kývačkovou prednou vidlicou

08.01.2024 - gilbert

zdarilá aplikácia komponentov Simson+ zadné madlo Babetta

08.01.2024 - gilbert

v tomto prípade je stále čo doťahovať

08.01.2024 - gilbert

zdarilá terénna verzia s nádržou Jawetta, trialový predný blatník

08.01.2024 - gilbert

zaujímavá podsedadlová partia

08.01.2024 - gilbert

nepriehľadnuteľný vzduchový filter z malotraktora

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »