ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Výlet za tisícku, no taký bol plán

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výlet za tisícku, no taký bol plán

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 103.

01.12.2024 - MajoKE

1.1. Arad, centrum mesta.

01.12.2024 - MajoKE

1.2. Temešvár, centrum mesta.

01.12.2024 - MajoKE

1.3. Bastion Márie Terézie, voľne prístupný, vnútri sú kultúrne podujatia.

01.12.2024 - MajoKE

1.4. Golubac na druhej strane Dunaja. Počkaj v roku 2025 som tam.

01.12.2024 - MajoKE

1.5. Aké priateľstvo, taký dom.

01.12.2024 - MajoKE

1.6. Z takej širokej plochy sa Dunaj stlačí do úžiny, ale najhlbšia má 80m. Keď nebola priehrada, tok sa tam musel zrýchliť. To bolo nebezpečné pre lode plávajúce protiprúdu.

01.12.2024 - MajoKE

1.7. To je náš Dunaj. Ten pásik v pravo v  lese je srbská cesta.

01.12.2024 - MajoKE

G.1. Obyčajné opravené ulice širšieho centra.

01.12.2024 - MajoKE

G.2. Temešvár, centrum mesta.

01.12.2024 - MajoKE

G.3. Temešvár, centrum mesta.

01.12.2024 - MajoKE

G.4. Obec Dubova, Dunaj, Rumunsko.

01.12.2024 - MajoKE

2.1. Vodná elktráreň Železné vrata, megastavba.

01.12.2024 - MajoKE

2.2. Čo to asi je?

01.12.2024 - MajoKE

2.3. Ručná brzda z vodnej turbíny. Keby si tú vec chcel odviesť, potreboval by si k návesu sprievodné auto s majákmi.

01.12.2024 - MajoKE

2.4. Felix Romuliana. Vstup.

01.12.2024 - MajoKE

2.5. Felix Romuliana. Vnútri.

01.12.2024 - MajoKE

2.6. Súčasný stav.

01.12.2024 - MajoKE

2.7. Veža lebiek. Niš.

01.12.2024 - MajoKE

2.8. Medijana. Niš.

01.12.2024 - MajoKE

2.9. Vstup do starého centra.

01.12.2024 - MajoKE

2.10. Zatiaľ výborná cesta do Davolja Varoš.

01.12.2024 - MajoKE

G.1. Etno selo Timcevski

01.12.2024 - MajoKE

G.2. Etno selo Timcevski

01.12.2024 - MajoKE

G.3. Špinavé okolie.

01.12.2024 - MajoKE

G.4. Megaskrutka.

01.12.2024 - MajoKE

G.5. Felix Romuliana.

01.12.2024 - MajoKE

G.6. Felix Romuliana.

01.12.2024 - MajoKE

G.7.Medijana Niš.

01.12.2024 - MajoKE

G.8.Medijana Niš.

01.12.2024 - MajoKE

G.9. Za hradbami. Niš.

01.12.2024 - MajoKE

3.1. Golemo Gradište. Opustené, otvorené, bez dozoru. Nelegálni hľadači asi našli čo chceli.

01.12.2024 - MajoKE

3.2. Kuklitsa.

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »