Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2222 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28626
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17044)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11582)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Výlet za tisícku, no taký bol plán 1/6

 Zdieľať

Pridané: Dnes Autor: MajoKE
Čitatelia: 165 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako si tak relaxačne idem 15 minút, občas sa pozriem na palubovku, svieti tam žltá kontrolka. Mám Hondy, na také maniere teda nie som zvyknutý.

Keďže som veľké decko, robím si radosť a 1. 6. 2024 na MDD skoro ráno vyrážam.

S nádychom čierneho humoru v hlave sa uškŕňam, nó decko a dávno po 50tke. V podstate ako decko s plienkami a nezrozumeniteľnou rečou začínaš a s plienkami a nezrozumeniteľnými zvukmi ako starec končíš. Takýmito somarinami si krátim maďarskú diaľnicu, najnudnejšia cesta v EÚ. Kdesi po stovkách km podľa navigácie odbočujem a som v Rumunsku.

Na väčších parkoviskách a odpočívadlách sa to hemží prostitútkami. Starec na skútri nedostane žiaden návrh. A tak si po jedálenskej prestávke rozvíjam svoje bludné teórie v zmysle, že po 50tke už nie sú ani návrhy na sex. Preto musí mať chlap v tom veku pri sebe vždy hotovosť, na sex a pokuty za rýchlosť.

Arad

1.1. Arad, centrum mesta.
1.1. Arad, centrum mesta.
Tak nejako sa moja schránka preniesla do mesta Arad, ktoré má pekne zrekonštruované centrum a viac priľahlých uličiek ako Košice. Aj, keď v ňom žije len 160.000 ľudí. Motám sa chvíľku po starom meste a obed si plánujem v Temešvári.

Temešvár

1.2. Temešvár, centrum mesta.
1.2. Temešvár, centrum mesta.

Jeho námestie je iná káva. Prvá zmienka o meste z roku 1019, v roku 1552 si ho privlastnili Turci. V roku 1716 ho už ovláda monarchia, ako prvému mestu mu dopraje olejové verejné osvetlenie, neskôr ako prvé mesto v Európe má elektrické osvetlenie. O 203 rokov neskôr patrí Rumunsku. Na námestí obedujem, je veľmi teplo. Ešte sa prejdem po bastióne Márie Terézie a smerujem na juh ku Srbsku. Tesne nad Srbskom v meste Moravita, odbočujem na Oravita.

1.3. Bastion Márie Terézie, voľne prístupný, vnútri sú kultúrne podujatia.
1.3. Bastion Márie Terézie, voľne prístupný, vnútri sú kultúrne podujatia.

Výlet sa môže začať. Keďže doposiaľ bolo všade plno benziniek, tankoval som, keď ma bolel zadok. Chyba. Ako si tak smerujem k Dunaju, vidím konečne zvláštny a príjemný útvar. Kopec a dokonca aj dopravnú značku, na ktorej je nakreslená zákruta. Konečne po cca 550 km, túto udalosť som si poznačil. Popri Dunaji vedie dobrá cesta, prišli zákruty a zmizli autá. Neviem sa úplne odviazať, lebo benzínu nie je nazvyš a Honda ADV 350 nad 110 km/h neúmerne žerie. Daň za nastavený variátor s dôrazom na pružné zrýchlenie.

1.4. Golubac na druhej strane Dunaja. Počkaj v roku 2025 som tam.
1.4. Golubac na druhej strane Dunaja. Počkaj v roku 2025 som tam.

Neviem, prečo som Dunaj a okolie jeho toku považoval za nudné a rovné, keď to vôbec nie je pravda. Pre istotu napíšem, že som na rumunskej strane a na druhej strane rieky je Srbsko. To, keby si sa divil faktúre kvôli roamingovým dátam. Tie skaly a útvary sú ozaj pekné a ja som si myslel, že som v Čiernej Hore.

1.5. Aké priateľstvo, taký dom.
1.5. Aké priateľstvo, taký dom.

O chvíľku si všímam pevnosť Golubac, prvá zmienka o pevnosti je z roku 1335, ale koľko má rokov a kto ju dal postaviť sa nevie. Pamiatkári sa pohoršujú, že nebola opravená ale novopostavená / dokončená oprava 2019 / a tým aj zničená. O pár km si za jazdy všimnem divný domček, tak idem k nemu. Je to dom Demokratického zväzu Slovákov a Čechov v Rumunsku. Stav vidíš.

1.6. Z takej širokej plochy sa Dunaj stlačí do úžiny, ale najhlbšia má 80m. Keď nebola priehrada, tok sa tam musel zrýchliť. To bolo nebezpečné pre lode plávajúce protiprúdu.
1.6. Z takej širokej plochy sa Dunaj stlačí do úžiny, ale najhlbšia má 80m. Keď nebola priehrada, tok sa tam musel zrýchliť. To bolo nebezpečné pre lode plávajúce protiprúdu.

Ako si tak kopírujem tok Dunaja v každej obci sú penzióny, veď nakoniec aj mimo obcí je veľa možností na ubytovanie, teda nemusíš mať vopred rezerváciu. Chcel by som veriť, že majú v každom dome pri toku žumpu. Prichádzam k ubytovaniu Casa de Oaspeti Dunarea la Cazane , Dubova 64. Cena 25 €. Po 710 km a 10 h jazdy, pri spotrebe 3.7l/100 km. Na izbe vypeckujem klímu a idem s pivom na terasu naplánovať ďalší deň a rezervovať ubytovanie.

1.7. To je náš Dunaj. Ten pásik v pravo v  lese je srbská cesta.
1.7. To je náš Dunaj. Ten pásik v pravo v lese je srbská cesta.

>

Pridané: Dnes Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: