ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Výstava Motocykl 2005, Praha

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výstava Motocykl 2005, Praha

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 53.

14.03.2005 - Herghott

Zátišie Moto Guzii

14.03.2005 - Herghott

Perfektna technika - Ducati 999

14.03.2005 - Herghott

Spoznali by ste v tomto XJR?

14.03.2005 - Herghott

Krásny zadoček MV Agusta F4 1000S

14.03.2005 - Herghott

Myslím, že ak chytíš Kawu Z1000 za zadok, frajerka ti to odpustí... veď kto by odolal

14.03.2005 - Herghott

Otvorený kardan Moto Guzzi MGS-01 Corsa

14.03.2005 - Herghott

Krása, dokonalosť, vyváženosť... Moto Guzzi MGS-01 Corsa a jej prdelka, ktorá stojí za hriech

14.03.2005 - Herghott

Prosím hoďte pohľad na výfuky

14.03.2005 - Herghott

Sparťanské pracovisko pilota na jednej zo závodných sajdkár v stánku Yamaha

14.03.2005 - Herghott

MV Agusta F4 1000S, bez komentara...

14.03.2005 - Herghott

Perfektna technika - Ducati 999

14.03.2005 - Herghott

MV Agusta F4 Brutale

14.03.2005 - Herghott

Prístrojovka MV Agusta F4 Brutale, skutočne točí 17 000...

14.03.2005 - Herghott

Vydarená prdelka šestkovej Kawasaki Ninja

14.03.2005 - Herghott

Kawasaki Ninja

14.03.2005 - Herghott

Turistické oblečenie BMW

14.03.2005 - Herghott

BMW R 1200 GS

14.03.2005 - Herghott

BMW R 1100 GS Igora Brezovara, ktorá prešla 120 000 km po celom svete

14.03.2005 - Herghott

Bez komentára

14.03.2005 - Herghott

BMW R 1200 RT ozvučovalo celý stánok

14.03.2005 - Herghott

Aprilia Tuono Racing

14.03.2005 - Herghott

Zhmotnenie športovej dokonalosti - Aprilia RSV 1000 Nera a jej provokatívny zadok

14.03.2005 - Herghott

Pracovisko na novej BMW R 1200 GS

14.03.2005 - Herghott

Veľkú plochu Yamaha venovala štvorkolkám

14.03.2005 - Herghott

Veľkú plochu Yamaha venovala štvorkolkám

14.03.2005 - Herghott

Sparťanské a tvrdé pracovisko vodiča na racingovej verzii Tuona

14.03.2005 - Herghott

Doktorova obnažená spojka

14.03.2005 - Herghott

Doktorov lauf, takmer holá rúra

14.03.2005 - Herghott

Zadnica Yamahy MT-01 je v skutočnosti omnoho mohutnejšia než na fotke

14.03.2005 - Herghott

Pracovisko vodiča na BMW R 1150 GS Adventure

14.03.2005 - Herghott

BMW R 1200 ST vo verzii Boxer cup

14.03.2005 - Herghott

Suzuki GSX-R 750 '85

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »