ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Veľká cena veteránov Pezinská Baba 2004

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Veľká cena veteránov Pezinská Baba 2004

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 21.

09.06.2024 - gilbert

pozvánka na VC veteránov 2004

09.06.2024 - gilbert

zázemie bolo na hornej aj dolnej terase

09.06.2024 - gilbert

moja najmladšia princezná na Bultaco Sherpa 250 p. Hanúsek

09.06.2024 - gilbert

preteková Benelli p. Achsa najmladšieho

09.06.2024 - gilbert

na parkovisku boli aj staručké pretekové motocykle

09.06.2024 - gilbert

dominovali pretekové stroje

09.06.2024 - gilbert

najprv sa na štarte zoraďovali automobily

09.06.2024 - gilbert

nechýbali ani americké krížniky

09.06.2024 - gilbert

po nich sa zoraďovali pretekové  automobily Trabant

09.06.2024 - gilbert

pretekový Fiat 850

09.06.2024 - gilbert

zoraďovanie  Zundapp

09.06.2024 - gilbert

Benelli a p. Achs najmladší

09.06.2024 - gilbert

zoraďovnie Suzuki

09.06.2024 - gilbert

Suzuki 125

09.06.2024 - gilbert

Aermacchi Ala d´ORO

09.06.2024 - gilbert

štart Bultaco - po zadnom  nevyšlo

09.06.2024 - gilbert

09.06.2024 10:42 - Veľká cena veteránov Pezinská Baba  2004.

09.06.2024 - gilbert

Čezeta bean + fanklub

09.06.2024 - gilbert

Pannonia

09.06.2024 - gilbert

09.06.2024 10:41 - Veľká cena veteránov Pezinská Baba  2004.

09.06.2024 - gilbert

09.06.2024 10:41 - Veľká cena veteránov Pezinská Baba  2004.

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »